Thursday, July 1, 2010

saya seorang isteri rafiqy,..







Minta maaf kalau perkataan dalam belog ni amat sememeh,buruk, caca marba malah sungguh hancur.. itulah saya kadang-kadang amat skema tapi kadang-kadang juga saya macam bengong.. harap maklong.. memang malas nak karang ayat dah sekarang entah kenapa..dulu rajin je.. mungkin masa begitu berharga kot sekarang..[alasan boleh terima?]



entah...



-Ok itu pesanan penaja-



Baiklah kita berbalik pada topik kita di atas sana.. 'saya seorang isteri rafiqy' dah berbulan-bulan dah jadi isteri rafiqy.. bahagia sangat... rasa diri ni dijaga dengan baik.. beliau sentiasa dekat dihati... sayang tak payah cakap lah.. sayang sangat-sangat..
[kadang-kadang tak perasan orang sekeliling, rasa macam nak kiss je dia selalu huu] gatal!! syukur alhamdullilah.. semuanya berjalan dengan baik.. ^^



dah boleh sesuaikan diri walaupun kadang-kadang ye kadang-kadang nak makan terlupa pulak suami dah makan ke belum hihii beselah hantu makan memang susah nak ingat orang sekeliling.. T__T ampun..!! [buruk perangai]


Jadi isteri rafiqy senang je.. bukan susah benar.. cuma kena iron baju dia, seluar dan kain pelekat dia.. sediakan tempat tidur.. kejutkan dia bangun walaupun kadang-kadang dia yang lebih banyak kejutkan isteri dia yang kuat makan tidur makan tidur ni.. T_T makan..? huuii beliau sangat tidak suka meminta mahu makan inilah.. nak makan itulah ye.. tak minta pun saya masak pape.. apa yang ada tulah dia makan.. memang kat rumah tuh banyak makanan.. kalau dia nak makan kitorang masak sesama.. dia tanye saya dulu nak masak tak..? hihiii.. mestilah nak.. best tau masak dengan rafiqy.. semuanya jadi mudah..hehe bila saya nak masak ajak dia beli barang then masak sesama.. lepas tuh kalau nak keluar kena selalu ready kan h/p beliau, losyen tangan n wallet dah bawa sekali masuk dalam handbag.. kalau tak nanti kena patah balik..



Kat rumah saya basuh baju, lipat baju.. yerla duduk dengan keluarga mertua sama-samalah tolong menolong.. baju banyak.. bila siang semuanye keluar bekerja.. malam basuh baju.. pagi-pagi sidai,petang lepas balik kerja angkat kain jemuran lepas tuh malam lipat.. sistematik kan..? hihi..takdelah baju bergunung ganang kat rumah..



Keluarga mertua sangat tidak berkira dengan saya... diorang sangat best lah.. kalau shopping sama-sama dan saya dah pokai takde duit sekadar pandang je orang lain soping sambil air liur meleleh terus ayah mertua saya offer ambil lah ape yang berkenan.. tak ke rasa macam dalam syurga!! hihii kira kalau diorang soping saya juga bakal mendapat sesuatu..uuhh bertuah nye badan.. lepas tuh kan kalau ada katering atau masak rumah orang kawen saya pun dapat upah.. padahal tolong rafiqy angkat air ke kacau-kacau je dah dapat upah.. best tak? huhuu.. saya memang bercadang nak bawa keluarga mertua pergi bercuti.. sebab diorang kerja kuat kan.. bangun pukul 4 pagi buat prep kat kantin balik rumah jam 6 petang.. susah nak tengok diorang rehat.. insyaAllah.. ^__^



kalau saya balik kerja diorang tanye saya dah makan ke belum.. kalau kata belum makan kat luar.. memang hari bekerja tak larat nak masak malam kan.. so kalau lapar makan kat luar je... selalunye petang dah makan dengan rafiqy dia jemput balik kerja terus makan.. sebab kat office saya tak makan pun... so petang memang lapar lah.. kaedahnye macam ni.. kalau saya balik kerja dah lapar sangat-sangat..bila rafiqy jemput je tengok muka dia rasa macam nak gigit je.. comel!! so rafiqy dah standby dah bawa saya pi makan siap-siap sampai rumah boleh rehat dan tidur dengan selesanyaa...^__^



Saya sedar sebenarnya akan tanggungjawab seorang isteri dalam islam macam menjaga nama baik suami dan ada tanggungjawab lain yang penting dalam islam.. cukup memahaminya..setiap perbuatan saya perlu dapat izin dari suami.. nak keluar kena bagitahu dia.. banyak lagi..masing-masing ada t/jawab masing-masing..saya mahu sentiasa bersama rafiqy susah senang..



Kesimpulannya.. menjadi isteri rafiqy membuatkan saya rasa amat bahagia.. thanks sayang sebab sentiasa memahami isteri mu ini.. sentiasa membantu meringankan beban dan juga sentiasa manjakan b.. love u so much!!!! thanks sebab layan b baik lebih baik dari keluarga b sendiri.. lagi sekali love u!!! tak sabar nak tunggu 5.30 petang rafiqy datang jemput.. :D



sekian terima kasih.. itulah tadi hikayat 'saya seorang isteri rafiqy'


pssstt sorry lah kalau muak ye.. saya takde idea nak tulis apa daahh..



18 comments:

  1. kakak, bab2 kiss tu tapis dulu. ee tak kahwin lagi ni. hahaha

    ReplyDelete
  2. sweeet nyer kak..
    sgt bhgia.... (:
    hope berkekalan, insyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  3. Senanggnya.. best gak klu dok ngan mentua kan.. asna tinggal berdua jer ngan suami hehe =) hal mkn pun hari2 beli luar kuikui.. bhan msak blum cukup lg hehe

    ReplyDelete
  4. aduh,indah sgh hikayat kamu qah..hee~

    ada nada cemburu ni :P

    ReplyDelete
  5. okey jer mia baca..tak muak pon...:P

    ape kater wat cerita tentang catering family En.Rafiqy dan kak tiqah sekeluarga..

    snap2 pic masa jadi caterer tu..leh wat promosi skali..:)

    ReplyDelete
  6. wa rasa nak tawen gak,,,,hehehehe

    ReplyDelete
  7. dearie bunga~
    oppsss.. terover lak akak ee.. huu sorry darl..

    dearie myrah~
    thanks ye.. amin..~

    dearie zuris~
    haaah!!! tulaa kan zuris.. bestlah kawen.. hihii gatal!!

    dearie asna~
    hihii tau takpe.. best.. selalu bila sebut je duduk dengan mertua mesti kena ejek... tapi mertua akak is d best!! takpe dear.. baru kawen.. nanti lama-lama ok daa..

    dearie Pia~
    indah ke? hihi bese je.. bosan nieh.. ala tak moh jeles shayang..

    dearie Mia~
    alahai kamu memang sweet laa okie..
    haah kan nanti.. minggu depan ade katering.. akak try tau..

    ReplyDelete
  8. alolo comey nye kisah ni...baguslah kalau niat dah ada..insya'allah 1 ari ada rezeki sure dpt g bercuti =)

    ReplyDelete
  9. hehehe..seronoknye bc kesah hidup die...good la...its better talk about goodness rather than badness..keep it up gurls..one more thing if tulis baik2 and suweet2 je, ia menjadikan kita lebeh bersyukur dengan apa yg ada.i ske!!!

    ReplyDelete
  10. harus la sgt bahagia..bukan kt nk kiss..tp nk peluk2 pun ada..hahahaha..semoga u sentiasa bahagia..AMin...:)

    ReplyDelete
  11. aku pun sm gak mcm ko.. hehehhe.. walaupun sminggu skali aku jmpe husband aku, tp aku bahagia jgak..

    ReplyDelete
  12. sweetnya..tu la..kalu dok dgn suami rs nak kiss2,peluk2 je kan..bru thu yg kawen ni best.. :)

    ReplyDelete
  13. suweetnye!!!! omg i hope hidup seindah itu bertahan selamanye for u..and i hope to get it too w luqman..huhu

    ReplyDelete
  14. owh..nk kawen cpt2 gak..dpt rase akak bhagia gle bile bc entry ni..heehee..xmuak pun bc..

    ReplyDelete
  15. syukur jugak dapat in laws yang sporting..so far xde masalah laa..and my MIL pun sangat x berkira bab2 duit ni ngan we ols..heheehhe

    ReplyDelete
  16. Tiqah...bila baca entri ni memang jelas terasa kebahagiaannya...Moga bahagia dear!=)

    ReplyDelete
  17. salam aka... ynie suke sgt bace blog akak.... sgt terharu n rasa cam bahagi je if da kawin n de owg slalu t.care n sygkn kite... pape pon semoga akak berbahagia sampai akhir hayat n menjadi isteri yg solehah k

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)