Monday, July 26, 2010

my name is Atiqah..






Assalamualaikum..



Hai semua pembaca belog atiqah adnan.. ingat lagi ke kat saya ye..
rasanya macam dah seplo tahun tak jumpa dunia belog ni..
nasib baik still ingat username n password.. TT__TT
ingatkan macam tak lama.. tapi bila dah ramai tegur napa dah lama tak update baru sedar diri ada belog rupanya.. memang keji je kan buat-buat lupa...^^ trimas la kengkawan ye ingatkan saya..bahan ada je nak update belog cuma malas nak tekan papan kekunci nie je.. sangat malas nak karang ayat dah.. adoyai.. kasihan kan saya?



Itulah tengok belog dah macam tak bermaya daa.. sepi je.. nak kata dah berhabuk macam tak best/logik sebab tak berhabuk pun... heee~ saya masih mahu blogging.. rindukan dunia belog sangat-sangat.. kat sini ada ramai kawan.. serius.. takkan tinggalkan belog kot.. cuma maybe semangat teruja dah tak macam dulu-dulu.. maklumlah dah jadi isteri orang.. tak mahu perhatian terhadap suami berkurang.. tu je.. kat opis ada kerja.. nak update macam malas je..lepas tu dah lah dapat komputer yang entah lah.. sungguh sedih menengoknyee.. ngengege.. sabar je laa.. takpe-takpe.. lepas ni cuba merajinkan diri dan curi masa terluang sedikit yek.. minta maaf kat semua sebab bila masuk belog yang tak berupdate ni..actually saje je nak bagi y'all tatap muka anak buah saya yang comel sangat-sangat tuh lama sikit... ^^ bole?



Memang banyak cerita nak share.. nanti saya update ye.. oh ye! korang malam ni malam nisfu syaaban tau.. malam yang penuh keberkatan.. doa kita akan diangkat ke langit.. malam ni lepas maghrib kita baca yasiin 3 kali dengan niat yang berbeza.. baca surah al-ikhlas 1000 x..kalau larat pukul 3 pagi nanti kita bangun sekejap solat dan berdoa yang baik-baik buat diri kita ye..



so jom lah kita sama-sama mengambil masa keemasan ini [SEKALI SETAHUN] untuk menutup catatan amal ibadah kita kpd Allah dengan baik dan seterusnya berazam untuk memperbaiki diri kita untuk catatan yang baru. Manalah tahu ni tahun terakhir kita di dunia ke..



Riwayat yang muktabar menyatakan Hari Nisfu Sya'aban adalah hari dimana buku catatan amalan kita selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru.


Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak semua..


7 comments:

  1. yer laa..atiqah jarang update skarang..

    selamat berpuasa jugak..

    ReplyDelete
  2. Selamat berpuasa! :) Nanti bila ada masa jangan lupa blog tau hehe. Bye kak tiqah!

    ps: oh iya, don't forget to send my regards to en. rafiqy :P

    ReplyDelete
  3. Kak tiqah: terima kasih tolong remind mlm nie malam Nisfu Sya'aban =)

    ReplyDelete
  4. and my name is aishah! hehehe.. sy pun da lame x update blog, br td post.
    n dh lme jgk x visit blog akak.. ;)

    ReplyDelete
  5. oh,,xtau psl mlm ni..pose td ikut mak..ptut la adik ade sbut psl mlm ni..tp xtau..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)