Tuesday, July 27, 2010

Adik-adik yang dirindui selalu...






Salam pagi semua~
yihee~ ewah pagi-pagi dah update belog ni semangat tak..? huhuu~
hari ini hari yang baik jadi harus dimulakan dengan semangat yang baru dan baik..^^



Saya ni ramai adik lelaki.. yang bawah-bawah semua lelaki..tapi semua tinggi-tinggi dah sekarang.. kakak-kakak dia semua kalah daa T__T adik lelaki saya yang sulung [adik ke4] dah 23 tahun dah..sekarang dah pun kerja tetap dengan PDRM.. tapi dia bukan polis ye.. kerja dengan PDRM tapi under SPA laa.. muda-muda dah dapat kerja kerajaan.. kakak dia yang dah tua ni yang dah 2 kali temuduga SPA pun tak pernah nak dapat... rezeki dia kan.. kami sekeluarga pun sangat happy atleast dia boleh ubah kehidupan dia lebih baik atau merancang kehidupan dari muda lagi...sekarang adik saya tuh kat KL..tinggal dengan atok sedara dia kat pantai dalam.. huu ayah saya tak bagi dia menyewa dengan sesape yang dia tak kenal.. bese lah KL pengaruh kuat..adik saya tu dah lah muda lagi.. so adik saya pun happy je dok sane..so ayah n ibu takdelah risau sangat..



Adik lelaki yang lain semuanye still sekolah lagi.. yang ke5 sekarang dah tingkatan 5 dah.. nak SPM pun.. yang ke6 pulak sekarang tingkatan 2 n yang si bong tuh nak amek UPSR tahun nie..tapi memain je lah susah nak tengok dia belajar.. adoyai.. bila tanye dia cakap "ijat belajar kat sekolah lah kalong, ijat belajar dengan cikgu lepas tuh belajar dengan kawan pulak" huhu yelaa..hope dua-dua tuh dapatlah keputusan yang baik... hero-hero saya ni rajin sesangat kadang-kadang terlampau rajin pun pernah hee..lain yang kita suruh lain yang dia buat.. hihii~ semuanye penghibur dikala sedih nieee...



Sekarang dah kawen memang jarang dah dapat jumpa adik-adik saya nie.. jadi rindu pulak.. dulu masa tinggal serumah.. asyik nak marah je diorang..beselah budak tengah naik macam-macam perangai kan..? diorang selalu call saya.. chat tru FB.. rindu kak long dia katanyee.. kadang-kadang bila balik rumah bawa banyak makanan..hihi diorang suka makan.. bagilah ape pun makan je..tolak kayu batu je.. tapi tulah dapat balik kejap..jarang dapat lepak rumah parents saya lama..tapi bulan puasa mungkin boleh sebab rafiqy tak kerja cuti..hehe raya pun raya kat rumah parents saya tahun nie.. yuhuuu~



Hari tuh diorang keluar dengan kakak diorang yang bongsu.. adik saya no3.. mia..mia memang rajin bawa adik-adik saya ni jenjalan.. kak long dia je asyik kebizian..kesian adik-adik saya tuh.. nantilah nak raya nanti bolehlah keluar soping sesama..huu~ dah cakap pun dengan diorang..seronok diorang dapat keluar jenjalan dengan mia... korang tengok je laa gambar ye..


tengok siap terbaring-baring lagi adik-adik saya..^^


ni azim..adik yang nak amek SPM tahun ni...


eman adik ke6 dengan akak mia dia...


nilah si bong saya.. Izzat.. kecik je.. suare lagilah macam baby..padahal dah nak amek UPSR dah.. tengok baju dia pakai tuh.. baju dia masa umur 8 tahun ok..saya beli kat world of cartoon hihiii~


tu dia.. mia, eman,azim dan izzat... hiii~ rindu sama adik-adik kalong..


wah izzat bergambar dengan daus ye.. hihii~ dapat juga dia jumpa budak daus nie.. masa dekat AF memang suka tengok daus..hihii~ tapi izzat dapat jumpe dengan artis yang dia paliiiiinnnggg minatt..gambar adaaa lepas niee.. huu~


...


....



......




.......




...........




izzat dapat jumpa mawi.. our family memang minat sangat dengan mawi ye.. sanggup ni beraya rumah mawi.. tengok konsert mawi.. memang minat giler..lagi pulak adik-adik lelaki saya niee... izzat bagitahu saya gambar ni..lepas tuh dia suruh saya print kan lepas tuh frame..T__T nak show off kat sepupu-sepupu dia laa raya nie... izat.. izat...


Hari tuh kenduri tak sempat nak borak-borak..dapat balik pun kejap je..maklumlah perhatian semua dekat anak buah baru kami tuh.. yihee~ Semalam saya balik rumah kejap.. tapi adik-adik saya ni takde... keluar sama abang dia yang sulung tuh.. maklumlah orang dah keje tuh dah beli kete.. seronok nak bawa geng dia naik kete baru.. diorang balik je saya dah nak balik dah pun... diorang sampai je rumah tengok makanan banyak terus makan okiee...sampai kalong dia pun dah tak nampak dah.. sabar je laaa..seb baik suare ai kuat.. dapat lah diorang dengar dan salam ai masa nak balik..



ok shayang semua... jumpa lagi nanti ^^



8 comments:

  1. ramai adik beradik seronok nyer...

    jeles mia..huhu..:P

    ReplyDelete
  2. azim tu 17 tahun baru tp mature betul muka. mana gambar adik bawah kakak?

    ReplyDelete
  3. hee~,sweet

    pia ade 5 org adk..pia sulong

    rapat dgn adik2 perempuan..lelaki suke wat hal sendiri

    ReplyDelete
  4. dearie Mia~
    alahai janganlah jeles.. family ur hubby pun adik beradik tak ramai ke..? tapi seronok adik beradik ramai.. pening pun boleh tahan..

    dearie eesyaheera~
    tau takpe.. matang ok dah macam pakcik2 dah die.. adik akak bawah akak tuh.. ina namanye.. cuba tengok kat FB akak.. ade je gambar dia.. FB dia haffiz aina..teehee~

    dearie Pia~
    oic.. adik lelaki qah semua jenis loghat dear.. tak pandai nak senyap.. macam makcik2 juga nie.. kuat bebel.. huu

    ReplyDelete
  5. rindu kan dgn keluarga sendiri biler dah dok jauh drpd parents kita.. hmm asna pun rindu dorg jugak~

    ReplyDelete
  6. aku ada adik kembar..lagi beshhh..ohoh

    ReplyDelete
  7. wah meriahnya dpt kumpul ramai2 yea...family wai pun suke mawi tp tk de lla smpai pi beraya or pi konsert mawi..heheh

    ReplyDelete
  8. bestnya akakkkk kumpul ramai2..ni yang rasa nak balik kampung sekrang jugak nih..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)