Thursday, February 4, 2010

DIY bunga pahar/bunga telur






Hujung minggu lepas masa banyak dihabiskan dengan buat bunga pahar ni.. ibu saya yang teruja sangat nak buat sendiri.. saya seronoklah sebab dapat belajar buat kan..? sebelum ni ibu memang selalu buatkan bunga pahar masa adik-adik dia kawen.. rajin bebenooo... saya dan ina hanya tolong sikit je apa yang patut.. nak buat bunga pahar dalam 50 pcs or lebih.. sekejap je buat nya.. tapi besela bila dah leka buat sampai jam dah bunyik 5 kali baru tersedar diri yang belum tidur lagi.. hahaha..~



kitorang buat DIP flower je..kalau kat kedai ni sebatang je dah rm11.00 tau boleh dikatakan mahal juga laa.. mulanya saya cari warna peach tapi SA kat semua house tu cakap kalau nak kaler peach kena combine kan kaler merah ngan kuning saya pun ok.. bila sampai uma terus campurkan kaler merah n kuning nak celupkan sekali alamak tak jadi pun warna peachhh.. lastly ibu saya letakkan reben peach lebat-lebat bagi terserlah ke'peach'an nyaaa...happy!



nilah nak bunga dan daun yang dah siap celup.. haaha buruk gile kan.. huu~

nilah ibu saya gubah jadi bunga.. ^^

hee~ bolehlah saya sangat sukaaaa!!

ok kalau siapa yang hargai hasil tangan pengantin ni [bolehlaa pengantin pun buat sikit ok ^^] sila lah jangan segan silu merenjis nanti ok... peace!!




psstt saya tak pandai tangkap gambar hee~ nanti bila dah siap banyak saya update lagi okk..








20 comments:

  1. kak cantik!.

    mmg mencabar kn nk buat bunga dip nie. xley tmpt kena angin sikit msti xjadi.

    cayaaaala kak! ;)

    ReplyDelete
  2. tiqah.
    ade facebook tak?
    add eazy k?username;izzati rosli
    btw.eazy boleh dtg wedding tiqah ke nnti?hihi

    ReplyDelete
  3. waah,great idea la
    mmg terserlah warne peach tu

    ReplyDelete
  4. bunga pahar? nampak gayanya, amy nih memang buta words untuk barang2 kawin. ermm, sangat rajin lah!!

    ReplyDelete
  5. its gorgeous la!!
    memang betul!!bunga dip ni kalau beli memang mahal..maybe sebab sangat leceh nak buat..

    masa my wedding dulu pun my MIL yang buatkan sendiri..tapi my side beli jer..sbb kekurangan masa..hehhe

    ReplyDelete
  6. canteklah~

    bguslah DIY~

    brulah rase puas ati kn?

    brulah lebih bmakne gituw~ =)



    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  7. aku bli bunga pahar kat mlk bli satu kotak percuma satu kotak... huhuhuhu.... x de ms nk bt sndr..

    ReplyDelete
  8. cantik..

    ayu tak reti wat..

    ma pun tak reti wat..

    so,kitorg tempah jerk nnti..hehehe..

    tp tak tau lg DIP ke,len..

    ReplyDelete
  9. atiq... jelesnyaa..boleh awak ajar saya tak nk buat benda niee?plzzzzzz

    ReplyDelete
  10. dearie asna~
    hehe tidak la terlalu mencabar dear.. cuma nak celupkan tu memang perlukan kepakaran jugaa.. ade caranyee...

    dearie eazy~
    heh ok dah approve daa dear..
    eahh bolehh jee.. nanti bagi email awk k nanti akak update kat belog k..

    dearie Pia~
    terserlah eak.. huu~ bestnyee

    dearie mizzamy~
    heh tulaa ade juga orang panggil bunga telo.. pape je dear.. hee~ thankss teruja ni...

    dearie deena awanis~
    hehe cantik ea..mmg mahal..
    yeker? tulaa ade masa leh laa buat sendiri kan.. kalau takde beli je kat kedai..

    dearie Nurul~
    hee~ thankss

    dearie am sya~
    tau tak pee berbaloi sangat..

    dearie puteri~
    yeker? heeh ko beli bape satu kotak? aku buat ni modal rm100 je tauu.. hee~

    dearie ayu~
    owh..tulaa ibu saya penah buat tu yang boleh laa buat sendiri kan..saya mencuba untuk berjimat tu yang gigih buat sendiri bunga dip nie..nak beli mahal..^^

    dearie Riena~
    alahai macam mane eak saya nak ajar riena.. erm..

    ReplyDelete
  11. kak....rajinnya buat sendiri..heee..sy tak kreatif tak tau la..tempah leh?haahah

    ReplyDelete
  12. wo wo wo bakal pengantin ini sangat berbakat okeyh! cantikla.. mau satu!!

    ReplyDelete
  13. sis syoknyeeee ;P ;P
    arnie nanti kalau nk kawin kan nk buat satu belog khas utk wedding prep ;P

    ReplyDelete
  14. seronoknye tgk u...
    mesti best kan wat sume2 tu. hehe :PP

    xoxo,
    Noor :)

    ReplyDelete
  15. cantik bunga tu...nanti boley bg satu yer..hehehe..

    ReplyDelete
  16. pergh.rajin buat seniri.sy nanti sure tempah sbb mls.hehe

    ReplyDelete
  17. hello girl, congrats sebab nak kahwin dah.. love to read a bride-to-be blog neh..

    dekat mne ek beli bende2 nak buat bunga nie?

    ReplyDelete
  18. cantiiik.. counting the day la nie erk..

    ReplyDelete
  19. Baru nak cari DIY bunga telur, dah dapat cari blog anda. Banyak cantik bunga telur yang dibuat oleh kau...

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)