Friday, February 5, 2010

DIY buku tetamu







hai.. hee~ semalam saya dengan rajinnye buat buku tetamu yang saya beli kat MPH... aksesori tak banyak.. paper beli kat paper shop MV.. lepas tu buku beli kat MPH.. beli buku melukis tu.. beli sekali pen kaler hitam,hijau dan kuningg... meriah tak? nanti sapa yang hadir kerja kawen saya sila lah tulis atau catatkan sesuatu yang mengelikan hati dan bisa buat saya dan rafiqy tersenyum ok darling..? hee~ jangan lupa okkkk...



Saya buat sangat simple.. ada lah tutorial sikit tapi tak boleh claim sebagai tutorial jugaa..sebab macam tak ikut step je huu~



nilah barang nye.. kertas balut, kertas lapik, butterfly, reben dan uhu~ tema coklat rich..^^


firstly saya lipat kertas untuk balut buku... kemas-kemas..


lepas tu gam kan dengan hati-hati...


ye saya gagal dalam pembalutan buku ye.. jadi agak selekeh.. kira halal..


dah siap balut semua.. saya tampalkan kertas lapik ni kat muka surat pertama untuk saya letakkan gambar saya dan rafiqyy..


lepas tu saya lekatkan reben kat tepi muka depan buku..


jadi begini di bahagian depan untuk saya ikat jadi ribon..


ya begini.. selekeh T_T


huh lekatkan je butterfly tu kat tengah-tengah.. haha


kesian rama-rama kertas saya dah senget benget daa sebab kena simpan lama..
sampai bentuk fizikal asal dah berubah.. kesian kan..?


taraaaa.....





























Inilah rupa bentuk buku tetamu saya.. dah tatau dah nak buat ape.. rasanya dah cukup kot ni..
heheh nak beli mahal jadi saya buat laa sendiri.. modal idok laa besar sangat pun...



-buat sendiri lagi jimat-








22 comments:

  1. amat cantik...simple but nice...
    kreatip la cik tqah nie...=)

    ReplyDelete
  2. cantik kak :)
    nnti eazy pown nk wat sendiri je
    klu beli kat luar dlm myr 50 kan?
    wat sendiri lagi jimat n puas hati :)
    hihi
    my email

    izzati_jpv@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. walamak atiqq....
    cayalahhh...cantik laaa..
    sangat pandai dan kreatif...ehehhe

    ReplyDelete
  4. huk..rajinnyeeee...best best..simple, saya sukaaaa.tp saya malas.teehee

    ReplyDelete
  5. woow!

    clap clap clap! kreatif akak terserlahhhh~~~

    **asna xde buat buku tetamu nie =)

    ReplyDelete
  6. kreatif2..simple tp cantik..huhu..

    ReplyDelete
  7. herm cantik gak kak ea,,

    simple jerk wat sendirik,,

    pdai akk

    save gak,,,
    huhuhu...

    ReplyDelete
  8. sgt kreatif....

    teruskan....

    counting the days...

    ReplyDelete
  9. hai kak atiqah..
    ni link baru blog nona.blog lame tu dh berkubur...

    ReplyDelete
  10. macam2 kak ti qah nie..kreatif betul....watkan saya satu...hehehe...

    ReplyDelete
  11. kreatif dan menarik..kak ika boleh x tngok secara menyeluruh wat buku tu..nk amek idea sikit

    ReplyDelete
  12. wah dear
    u kreatif la.
    atleast xde la buang byk wet kan?

    ReplyDelete
  13. besh yer dpt wat guest book sndiri..
    sy dpt bygkan klo wat guest book n ltak dpn rumah..xsmpt nk bca sure dh jadi tmpat conteng :)

    so guest book mmg xmsk dlm list

    ReplyDelete
  14. canteekk!! tak terpikir pon b4 ni, leh jd semudah semurah itu eh! nice sgt!!

    ReplyDelete
  15. wah..kreatif betul cik atiqah ni ye..

    ReplyDelete
  16. cantik!! memang berbaloi kan buat sendiri, sendiri puas hati ;)

    ReplyDelete
  17. cantek!bgus wat sendri..

    lebih puas hati kn~

    hsilnya pon same mcm yg beli~ ;)

    ReplyDelete
  18. dearie epa~
    heheh bese je niii..

    dearie eazy~
    a'ah buat sendiri lagi jimat dear...

    dearie riena~
    heh simple sangat je niee...

    dearie Pia~
    heh thanks dear..

    dearie cik yaya~
    huu~ nak jimat kena menrajinkan diriii..

    dearie asna~
    heheh alahai bese je gatal tangannn.. nape tak buat? asna buat kat dewan kan..?

    dearie fikaryna~
    hehe simple je kan..

    dearie Qaseh~
    haah itu yang penting jimaaattt..

    dearie fariza~
    thanks darl..

    dearie bulanbintangkejora~
    ok darlingg...

    dearie zuris~
    haruslah jimat cermat...^^

    dearie Mia~
    alahai ni pun bermalasan nak buat ni tauuu...

    dearie kasihkuamiera~
    alahai dear.. ni je gambar yang akak sempat snap... sorryyy..

    dearie cik jannah~
    thanks dear.. tau takpee..

    dearie efnie~
    tulaa betul juga tu.. means kenalah ade orang jaga kat meja tetamuuu niee..

    dearie faratul~
    heheh ok boleh buat sendiri je kan..

    dearie deena awanis~
    thanks awak... ^^

    dearie hanie~
    berbaloi-baloi kan.. puas hati den buat sendiri jee...

    dearie am sya~
    haah tapi taklah sama kot.. sebab yang ni agak comot sedikittt...

    dearie Nuar~
    hehe akak pun sukaa...

    ReplyDelete
  19. saye pon sukee!!nanti nak buat jugaklah,hehe..tp bkn la guest book.maybe scrapt book ke,ehe.. terime kasih untuk cetusan idea akak =)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)