Wednesday, October 27, 2010

Siapa takutkan hantu?






Hantu... ada dimana-mana.. hantu ni macam jelmaan syaitan untuk menakutkan manusia dan melemahkan semangat manusia.. sapa tak takut dengan muka hodoh.. hiisss sangat menakutkan.. huhuuu~ saya memang takut. terkejut-kejut tengok citer hantu tau.. memang tak sanggup tengok laaa.. heheh kena ada bantal sebelah...



Dulu masa kecik-kecik.. nenek selalu pesan.. yang kita ada Allah.. Allah itu MAHA BESAR.. tiada siapa yang lebih berkuasa dariNya.. kita kena ingat kita selalu ada Allah.. dan Allah sentiasa melindungi kita.. tapi dengan syarat kita jangan melupakan Allah.. bila kita dah yakin Allah itu ada dengan kita kenapa perlu kita takutkan yang lain..?? betul kan.,.? saya selalu ingat...



ni macam chomel je.. heheh~



Tapi biasalah kita hanya manusia biasa je.. perasaan takut harus ada dalam diri.. terpulang pada kita macam mane kita nak kawal.. ada orang sangat berani dan hati lurus.. betul tau kalau kita berani hati kita kosong kita takkan diganggu.. kita anggap syaitan ada dimana-mana untuk menakutkan kita.. tapi kalau kita berani hati kita kosong means macam lurus tulus syaitan tak ganggu..macam kita tahu syaitan ada tapi kita tak terfikir langsung soal tuh.. kita tak takut... kecualilah kalau kita ni selalu je takut.. macam rasa hantu ada je.. takut-takut mesti kena kacau.. macam histeria... macam contoh saya sendiri lah.. nak share sikit hee~




Masa tuh saya baru habes sekolah.. then ada ikut satu kursus selama dua minggu.. nama kursus tuh..program khidmat sosial negara.. PKSN..so masa tuh ada camping di kawasan hutan rekreasi.. kawasan tuh memang hutan.. dan ada macam-macam cerita tak sedap didengar kat sane... tihihih~ saya tahu tapi saya buat-buat tak tahu.. sebab kalau tak saya akan takut.. so awal-awal dah ingatkan diri sendiri cam gitu.. ^^ nak sambung cerita masa tuh baru lepas masuk hutan.. malam tu ada barbeque.. ramai yang pergi makan dulu.. tapi saya tak saya nak kemas barang saya dulu nak basuh kasut sikit.. basuh baju sikit.. so saya dengan lurus nya berjalan lah seorang diri ke tandas atau tempat mandi.. fyi, tandas ni sangat jauh dari kawasan khemah.. terpencil sikit di kawasan hutan... saya ke sana nak basuh kasut dan basuh baju.. kenapa saya tak ajak kawan? hehe saya ni suka berdikari saya suka sorang-sorang... memang tula saya..diam-diam saya buat hal sendiri je.. hih sebab tuh orang jarang nak kawan dengan saya kot... hheh~ ok sambung.. saya pun basuh la kasut basuh baju semua.. masa tu memang takde orang kat tandas pun... tetibe.. ada dua orang budak perempuan masuk... saya dengar laa diorang cakap2 kan..saya pun basuh jelah kasut... lepas tu diorang masuk.. siap bagi salam saya pun jawab je laa..e'eh awak sorang je ke? [macam terkejut] "haah" saya jawab.. hiiiisss tak takut ke sorang-sorang nieh..? saya pula macam blur.. takut? haah kan kenapa saya tak takut.. so bila diorang dah tegur tu baru saya rasa takut sangat-sangat tihihihi.. sabar jelaaaa.. cepat2 habeskan basuh kasut suruh diorang tunggu jap then balik khemah dengan diorang sekali..hehehe~ see! kalau lah tadi saya takut-takut.. mesti saya akan diganggu.. confirm!!




heheh




ni hantu ke? tak takut langsung.. terfegun ada laaa..kan..?kan..? hheh



so korang macam mane? ada cerita menarik? meh share meh..?






9 comments:

  1. last week nye cite.i berempat ngn ofismate gi check sume blik kuliah utk final,pndekkan cite smpai 1 blik kuliah kt 4th floor,kwn i yg mule2 bkak pintu trus kuar blik.dpan2 pintu tu gak die ckp nmpak bnde putih kt kerusi lecturer.sume dah lari smpai sliper i trtinggal sblah haha..

    bile smpai ground floor,dgar ade sore pmpuan pgil name 1 of us dr tgkat atas..sgt clear suare tu tp x taw dr mane..

    tp bsoknye gi double check blik nak taw ape die?rupenye lab coat student trtggal kt kerusi tu haha..

    tp yg suare pmpuan tu??eii seram!

    oke komen i dah pjg mcm cerpen cerita hantu pulak =p

    ReplyDelete
  2. sAlam kak tiqah,hehe...frst time kot komen kat sini...selalu baca senyap2 je blog akak,suker bca....:-)

    psl hntu ek??selalu kena kcau jgk msa kecik2 dlu,frst time kena msa umur 6tahun...ingt smpai skang rupa bnda tu...tp sbb bnyak kali nmpak,jdi mcm lali sikit....alhmdulillah,stkt kcau2 cmtu je la....hrp2 sntiasa dilindungi...huhuhu.....anyway,salam ukhwah kak....nice blog...:-)

    ReplyDelete
  3. mengharapkan takut Allah banyak2

    pia ni memang penakut,hee~

    ReplyDelete
  4. qah..ryna penakut..dan akan elakkan utk terjebak dgn hal2 seram spt tgk cite antu atau dgr..tapi perasaan nak tau ada jugak..kalau tgk ramai2..nak jugak tgk..tapi dari jelah2 jari..hehe..

    ReplyDelete
  5. dearie fafau~
    pergh takut nyee.. haahkan sape nye suara panggil nama u all eak..huu~

    dearie nurizzati~
    alahai.. nape senyap2 nieh..
    salam ukhuwah ye.. dah lali tengok hantu.. wah kagum!! akak takut..

    dearie Pia~
    qah pun penakut darl.. hee~

    dearie ryna~
    kiutje tengok dari celah2 jari.. hehe~ qah pun tak sanggup nak tengok citer hantu..

    ReplyDelete
  6. nurul ni penakut jugak tiba2 teringat kisah masa study dulu.

    tgh2 malam terasa nak terkucil tp nak pi toilet jauh masa tu kat kolej kediaman.

    pastu nurul berlari tak pandang kiri kanan pi toilet pastu masuk bilik tak pandang kiri kanan jugak terus sambung tido. mmg penakut. hehe

    ReplyDelete
  7. saya paling takot hantu!!!!

    kalo tengok sure sakit telinga dengar saya jerit....ngeeeeee...

    tapi takle buat takot sangat..nanti kena kaco..dahla memang jenis lemah semangat...gugugu...

    pantang orang pegang mia dari belakang...bole kene sakit jantung...agagaga...

    ReplyDelete
  8. ifa x boleh tgk cite seram2...
    nnti termimpi2.. isk isk..

    ReplyDelete
  9. dearie nurul~
    hehe kelakar laa nurul nie..

    dearie mia~
    kena kuatkan sikit semangat tuh..
    ye..

    dearie ifa~
    heehh jangan tengok tau..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)