Monday, October 4, 2010

Rahsia Kecantikan






hehe~ ok baiklah.. tetibe rasa nak jawab tag pulak.. thanks la ye Miss Ida~



tag nye ade bunyi.. dan tag nye berbunyi begini:-



Ada rahsia kecantikan tak?

takde.. bese je pun jaga kecantikan.. kalau nak cantik kenalah rajin.. rajin membeli, rajin menelek dan rajin membaca [bagi tambah ilmu nak cantik kenalah ade ilmu babe] dan makcik bukanlah rajin bebenau dalam semua soal kecantikan.. biasa saje..


so kita kira pasal aspek kecantikan luaran saje ye.. saya akan cuci muka 4 kali sehari.. pagi, tengahari, malam dan waktu nak tidur, toner after bersihkan muka, letak cream kat muka 2 kali pagi n malam, scrub muka sekali seminggu.. mandi pulak sehari 2 kali lah.. selalunye akan scrub badan 2 kali seminggu.. biasanye saya akan cuci muka dengan air suam.. tak sejuk tak panas.. sebab kalau guna air suam liang roma kita terbuka.. kalau takde air suam bantai je air sejuk so bersih juga muka cuma zat dan vitamin dari pencuci tu tak lekat dengan kulit lah.. [apa dah bahse].. yang penting selawat atas nabi tak tinggal.. setiap kali cuci muka... berus gigi setiap kali nak solat.. kalau cuti solat berus gigi masa mandi je dan nak tidur je.. HAHA~ minum air masak bebanyak.. kalau nak awet muda amalkan minum air tiap-tiap kali bangun tidur dengan gigi belum gosok ye...



erm... ade tertinggal ke? hehe.. huh! ade satu lagi.. senyum dan ketawa selalu.. ^^



Bagi anda, siapa paling hensem dalam kumpulan SUJU?

suju? apa dah? tak tahu..



Siapa BFF anda?

oh best friend forever? suami tersayang.. beliau kenal siapa saya luar dan dalam.. beliau kenal baik dan buruk saya.. beliau tahu kawal kepala dan fikiran saya dengan baik.. dan beliau la teman susah dan senang saya.. apa lagi? oh beliau segalanya..



Siapa idola anda?

oh idola saya.. hehe seyesly idola saya ramai kot.. tihihi~ tatau mane satu..



Moto hidup anda

-jadilah diri sendiri selalu-



Harus tagkan kepada blogger yang anda sayang dan suka minimum 8 orang

- anda semua yang saya sayang, sila jawab tag ni ye sayang?-



ok dah siap tag.. hihii~ senang je tag nie.. tinggal rajin malas je..



9 comments:

  1. hee~,nak ctk kena disiplin kan2

    bab mkn,pia mmg gagal kwl diri (T_T)

    sweetnya qah ckp fasal hubby

    ReplyDelete
  2. singgah perdana kat sni..sama la tahi lalat kite atas mulut..hehe

    manis tuuu..

    suju yg hensem of course Siwon..hehe

    ReplyDelete
  3. salam
    suke bab pjagaan kcantikan
    dpt lgi 1 petua~~

    ReplyDelete
  4. huwaa....design baru...semart kak long..i likee

    ReplyDelete
  5. time kaseh kak tiqah~hehe i <3 u la...hihiii...

    ReplyDelete
  6. owh...mmmm...ahaa....
    okeh,i loike ols de petua!tang scrub badan tu yg paling nk try sbb mmg tgh cari scrub bdn pon skang ni..akak pakai scrub pe erk?boley bg cadangan utk sy x coz xtau nk beli yg mane 1...asal masuk mart je tengok²(kemain lama!) pastu kua tanpa beli apa²...huhu...kuciwa tol T__T

    ReplyDelete
  7. dearie pia~
    yerp..setuju sangat.. kadang2 qah pun kurang disiplin tau hehe

    dearie ct soleha~
    yeker? sama ea..heheh nice knowing u darl..suju seyes tatau..

    dearie nurul~
    ya..yaa i like! ^^

    dearie mrs.fni~
    ya me too~ sharing is caring ryte..^^

    dearie mia~
    thank you shayang!! muah!

    dearie ida~
    welcome yang.. love u too! ^^

    dearie jane doe~
    hai yang..miss u laa~ lama tak ketemu..huhuu~ ok tang scrub tu kan..akak selalu cari kat body shop n watson.. ade banyak jenis..zy cuba lah yang scrub dari timun, susu tapi timun sangat bagus untuk kulit.. lime pun sama.. try eak!kalau boleh cari scrub yang ada bijik2 tuh.. hehe

    ReplyDelete
  8. hehe...saya dah beli!kat bodyshop =) tp xsempat pakai lg.btw thanx for ur suggestion,coz kali ni saya masuk je saya da tau ape yg sy nk...hihi..sgt menjimatkan masa..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)