Tuesday, January 4, 2011

Orang yang tak terkenal, tiada rupa orang follow pun cancel semula..

Saya dah terasa kecil hati dengan dunia blog.. saya tak tahu..
saya tak tahu bukan apa.. err kenapa dengan blog saya?
adakah blog ini kosong dan menakutkan?
saya perasan ada yang dari follow tetibe esok ehh dah tak follow?
kalau korang mesti tertanya-tanya kan kenapa?



atau saya mengomen di dalam blog femes lagi hebat, kenapa komen saya tidak dibalas.. nampak macam beliau 'skip' untuk reply komen saya.. err lagi sekali kenapa..



erm..beginilah saya pun sedar yang saya tidaklah hebat menulis, tidak comel seperti blogger lain, tidak pula cantik.. saya tak suka nak tarik perhatian orang dengan kelebihan yang saya ada.. itulah dan inilah saya.. hakikatnya saya tak patut nak kecil hati atau apa cuma saya tertanya2 kenapa perlu ada perbezaan ye antara orang cantik dengan tak cantik, orang terkenal dengan tidak terkenal.. kenapa manusia lebih sukakan sesuatu yang mereka pandang cantik dan hebat lantas terus menyukai tanpa kenal...setiap orang layak untuk digilai dan dikagumi.. ye saya juga banyak mengagumi orang lain.. akan tetapi apabila kita membuat perbezaan/pilihan antara manusia yang ada.. makna macam.. ok aku nak kawan dengan orang yang macam ni je, aku nak layan orang yang macam ni je.. kenapa? kenapa ye.. sedangkan sebenarnya orang tu sama cuma kurang dari sudut kecantikan, pelajaran, pengalaman dan hanya biasa-biasa saja...



kenapa? saya pelik dan hilang kata-kata [tak tahu nak buat kesimpulan]
kenapa mesti ada dan rasa macam sungguh tak patut..



saya sedar diri tak layak untuk berkata sesuatu mengenai orang lain tanpa mengenali.. tetapi ini adalah datang dari hati dan saya telah berfikir sebelum menulis..




saya akan berhenti menulis disini.
assalamualaikum kawan




20 comments:

  1. tak pe qah. jannah tetap baca ur blog. kita menulis untuk kepuasan kan? kalau dlm 10 follower mesti ada sorg yg x suka kita.its ok. dun wory k?

    ReplyDelete
  2. kakak, kenapa ni? keep on writing. tak ramai followers pun takpe. janji lega bila menulis :)

    ReplyDelete
  3. salam tiqa :))
    jgnla bputus asa..seyes,sy suke bca blog tiqa.tiap kali on je tenet sure akn open ur blog :D
    bla tgok je kat list blog sy yg blog tiqa update..trus sy akn buka tp sy btul2 tak smpt nk tgal comment but i love ur writing <3
    plzz..jgn stop mnulis ye

    ReplyDelete
  4. kak, saya dh lama baca blog akak, jgn berenti kak =(

    ReplyDelete
  5. jgn la ckp cm tue sis..sis cntik per...alah biar la diorg tue...bg alyn blog sis nie ok per....

    kira okay la tue sis ada follower 500 lebih..alyn 100 pn belum cecah lagi..hehe...

    teruskan berkarya k...

    ReplyDelete
  6. Qah! jgn camnie.. don't stop blogging just b'coz of other people dear.. me pun penah kene style yg dah follow and then diaorg un follow pulak! tak tahu sebab musabab.. sedih gak.. but to me.. kalu takat sorang pergi.. beribu lagi yg akan dtg sooner or later dear.. so don't give up sweetie... I love to read your blog! muaahhs!!!

    ReplyDelete
  7. first time komen sini, i'm one of your silent readers.. alah jgn lah stop. still ada yg follow & nak baca, like me. hii. see dpd x pernah komen TERkomen plak, huu :)

    ReplyDelete
  8. Dear nape ni dear? Jgn la mcm tu. Ayu pun blogger biasa2 je and mmg la akn rasa rendah diri. And yes kadang2 org cuma tgk blogger yg cantik2 je. Pastu blogger yg cantik tu akn ckp sorry la x de masa nk blogwalking blog lain sbb bz la ape la. Tp setiap kali blogger yg lg cantik update, blogger yg cantik satu td tu mesti komen. So kesimpulannya, mmg blogger cantik tu ada masa tp pilih2 gak blog mane dia nk tgk.

    ps://Paham ke ape Ayu merepek ni? Huhu :(

    ReplyDelete
  9. jgn berhenti menulis qah..yg pnting utk kepuasan diri sendiri kan..:)

    ReplyDelete
  10. kak...jangan camni..kak..dats why skang sy tak rajin berblog..sebab orang tulis bukan2 pasal sy..down gila..kak, bia je kak..yang folo then unfolo tu tak ikhlas pon nak berkawan..kita berkawan dengan orang yang ikhlas nak berkawan ngan kita ye kak?

    ReplyDelete
  11. dear, maybe follower yg stop follow tu ada sbb tersendiri.. lain org, lain persepsinya.. sabar k..

    ReplyDelete
  12. qah....kita kawan sampai bila2 k

    takmo sedeh2

    ReplyDelete
  13. ish ishh...nape nie darl?
    takmau lah camtu ek..
    kalau diorang2 tu takmau baca blog kamu,masih ramai lagi yg nak baca..like me.kesian tau kami2 nie ;)

    mcm follower tu,maybe dia follow kita dgn harapan kita follow dia balik.but bila kita tak follow,tu yg dia tak follow balik tu kot.
    for me..mmg takkan follow balik org yg follow zuris tu kecuali blog tu memang zuris suka baca,baru akan follow.

    ReplyDelete
  14. kak! alaaa jgn la gitu. biasa la tue. kdg2 dorg follow kita sbb nk kita follow mereka balik. tp kita ada hak kan. Suka hati kita la kan? betul x?

    Jgn la benti menulis.. sedih asna tau.. :(

    ReplyDelete
  15. tiqa:: biarkn saja...mse mula2 jun berblog, blog tiqa la jun selalu terjah tau. ;(

    ReplyDelete
  16. alahaii...xpelah kak long, tak kesah org follow ke tak, org reply komen ke tak..ko tulis aje ape nk tulis..kalu ada org bc n komen, ok la kan..if takde, xpelah..teruskan menulis okeyy

    ReplyDelete
  17. ai qah..slmt taun baru..ekceli..ape yg qah rase tu nanie da rase dlu..qah kire femes gk..follower pon da 500 ++..kite ni xcecah 100 pon lagi..huhu

    ReplyDelete
  18. ala..biase la tu..tulis je ape pon nk tulis..hak kt camtu gak org yang nk follow..blog kt lagi arr takde pon org bace n jenguk..haha..

    ReplyDelete
  19. salam..akak, jgn la berenti..saya sebenarnya sntiasa ikuti perkembangan akak..hari2 msti buka blog akak..saya mula tau tntg blog akak dr mia..saya clasmate mia di upsi..akak jgn berenti ye..saya suke cara kaka menulis..jgn sedih2 k..gembira2 je tau..:)

    ReplyDelete
  20. berperasaan yg same,xper la

    keep on blogging dear,love u

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)