Sunday, September 12, 2010

Syawal 1431 Hijrah...






Salam raya semua..!!


whoa seronoknye beraya ye...



hihi sampai lupa belog laa gamaknyee.. huuu~


meh laa meh saya update cerita syawal saya ye..


ok... jam 6.30 saya dah bangun mandi sunat raya pastu solat subuh lepas tuh siap-siap nak ke masjid.. pastu on the way ke masjid saje datang awal sebab nanti tak lah bersesak nak solat kan..? kan..? wah semangat kan..? memang pun... ye..orang lain pun tak semangat macam ni.. HEHE




selesai solat terus je siap-siap pakai baju raya.. packing baju semua.. 1st raya memang lain sikit kan..? sebab kita breakfast makan ketupat, lemang, cicah rendang ayam rendang daging.. hihi.. dah set dah dalam kepala hotak raya ni makan ketupat satu je.. sebab nak beraya banyak rumah kan semua pun kena makan baru adil beraya.. HAHA boleh..?



dah.. dah.. oh ye ni saya update cerita raya pertama dulu ye.. nanti raya-raya akan datang cubalah update lepas nih ye...so korang tengok je laa pic dulu ye..nanti i buat caption.. jap.. jap..



ni masa malam raya nie.. ada takbir beramai-ramai kat rumah saya..
masa ni rumah 2 kali blackout tau.. tapi nasib baik tak lama...



lepas solat dan ziarah kubur semua kitorang pun lepak rumah pak long saya.. dekat je dengan rumah tua keluarga sebelah ayah saya tuh... makan kat rumah paklong sebab rumah paklong bese nye ade sambal udang besau.. pergh sedap pedas semua lengkap...


lepas makan salam-salam semua kitorang pun lepak-lepak amek gambar.. ni ayah dan ibu saya.. hihii~ [gambar banyak sangat amek masa nie nantilah saya upload sikit-sikit yek.. hihii sangat malas mau edit..]


lepas tuh kitorang balik ke rumah tua arwah nek tok sebelah ayah saya.. kat sane semua anak buah adik sepupu dah siap berbaris daa nak collect duit raya okies..tahun ni Allah bagi rezeki untuk kami bagi duit raya kat semua sepupu.. kami bagi syiling o.50 sen 6 keping.. rm3 je.. masuk syiling tuh dalam uncang.. semua budak-budak suka dapat duit syiling dengan uncang tu okie..^^


iman nur aissyah pun tak terkecuali dapat duit raya.. banyak woo.. tengok tuh seronok dia dapat duit raya... hihii seronok nye tengok gelagat bebudak dapat duit raya.. ^___^


tengok adik-adik saya paling teruja sebab beraya dengan anak buah diorang nie.. tak habes-habes nak kepit budak tuh kehulur kehilir sampai Iman nak tidur pun tak puas asyik kena kejut je... ^^ raya punya pasal...


lepas dah makan kitorang dengan adik beradik ayah yang lain pun berkonvoi beraya rumah ayah sedara ayah saya.. ni yang bestnye raya pada saya bila dapat berkonvoi ramai-ramai ziarah keluarga sedara mare.. raya pertama paling best buat saya dan keluargaa...


letih berjalan tapi sangat best... gitulah raya...^__^


ayah pulak seronok kenalkan cucu pertama dia ni kat semua orang..
Iman pun macam seronok je beraya dengan keluarga baru dia... :D


nilah puteri-puteri dihati saya.. adik-adik perempuan saya.. Ina dan mia..
seronok tahun ni dapat beraya bersama walaupun Ina dan saya dah berkahwin daa.. tahun depan mungkin tak sama sebab saya dan ina kena akan beraya rumah keluarga mertua.. takpe dekat je bisa diatur tuh.. tihihihii..


Lepas dah beraya sakan rumah sedara sebelah ayah kitorang pun otw balik kampung nek tok sebelah ibu saya pulak... masa ni baru je sampai masing-masing letih sangat-sangat..
tapi sempat bergambar penutup untuk raya pertama 2010..


masa ni dah maghrib dah.. sepupu kitorang yang shoot pic ni.. tripod tak bawa.. tu yang gambar agak blur.. disamping semua orang pun tengah penat kan.. tapi ok lah yang penting ada family potrait kan..? kan...? tema kami kelabu that day... tema sangat best sebab semua sedara kenal nanti tu lah keluarga AdZar [Adnan dan Zaharah]




ok semua nanti saya sambung cerita raya kedua dan ketiga dan keempat ye.. hehe



bye!!



4 comments:

  1. wah wah wah..memang sumer ikut tema..cantik jugak yer wane kelabu..=)

    ReplyDelete
  2. hee~,seronoknya

    baju tu ek?siap juga kan?

    ReplyDelete
  3. huhuhu..rindu da same iman...adoiihhyaii..

    ReplyDelete
  4. sonok nyer,,,,,

    da mkin beso family akk eyh,,,amin,,,t akk lak,,,,amin,,,,

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)