Tuesday, September 21, 2010

Saja-saja nak kongsikan dalam ni..






Semua orang pun mesti ada impian kan..?kan..?
saya juga.. hehe



Entahlah rasa macam nak berterus terang hasrat hati yang satu nie..



saja je nak kongsikan dalam ni.. walau hati rasa berat tapi rasanya macam takde salahnya pun..



Sebelum saya berkahwin saya dah set dalam fikiran yang saya takkan 'planning' untuk dapat baby.. dan saya memang yakin habis-habisan yang saya bakal mendapat rezeki anak awal berdasarkan keadaan kesuburan badan saya yang seimbang nieh.. huhuu~ sangat2 yakin korang.. memang yakin sangat 2 bulan awal berkahwin dah boleh pregnant.. tapi.. tidak semudah itu rupanya..



sangkaan saya meleset bila masih tiada berita.. saya dan rafiqy terus menunggu disamping gembira menikmati kehidupan as a hubby n wifey.. ^___^



Awal ramadhan.. saya dan rafiqy tak putus berdoa.. dan awal ramadhan saya tak dapat berpuasa tapi 2hari je.. lepas tuh dah boleh berpuasa penuh.. masa tuh lebih kurang 2 minggu period saya lewat.. saya memang berharap sangat ada berita baik.. memang dah jangka dan sangat mengharap.. tanya-tanya kat akak opis dia suruh saya check sebab 2 minggu lewat kan.. tapi saya tak mau check lagi sebab risau juga kan.. so hanya menanti saje.. tapi Demi Allah saya betul-betul teruja dan sangat mengharap..



Masa raya tak dapat simpan rahsia kelewatan haid saya dari pengetahuan ibu dan adik-adik perempuan saya.. tihihi.. biasalah teruja kan.. ibu siap jaga makan saya.. pesan itu ini.. erm.. ibu pun macam dah yakin.. adik-adik pun sama.. siap masa beli baju raya ibu pesan beli baju besar-besar.. tihihii ^___^



dan saya beraya macam biasa tapi memang muka ada senyum saje sepanjang masa.. nasib baik takde siapa yang bertanya soal anak dekat saya.. tanya pun biasa-biasa je.. hee~ sampaikan saya dah tengok-tengok nama-nama anak dalam buku.. hii~ [sedihnyeee!!]



masa seminggu kita beraya saya dah rasa lain.. rasa macam nak piod je.. mula takde mood.. memang takut sangat masa tuh.. janganlah piod janganlah.. saya memang nak sangat pregnant masa tuh.. [kesian kan saya]...



tapi rupanya apa yang saya takutkan terjadi.. saya uzur di waktu seminggu kita beraya.. masa tuh nak masuk 3 minggu saya lewat.. masa tuh Ya Allah kecewanye makcik!!! kecewa sangat-sangat ye... menangis saya.. menangis yang amat sangat atas katil.. menangis sebab kecewa..



Suami masuk bilik saya terus peluk dia dan cakap ' habib, b period..." masa tuh dah tersedu-sedu dah.. rafiqy peluk saya kuat-kuat.. dia just.. 'erm.. sayang sabar ok.. dia sapu air mata saya dan pegang muka saya.. dia cakap 'belum ada rezeki kita, kita terus berdoa ok terus minta dengan Allah ok.." dia senyum kat saya... bila tengok muka rafiqy senyum.. jiwa saya tenang... saya rasa dekat dengan dia...
erm..



SEKARANG!!




Saya dah taknak ingat dah semua tuh.. walaupun terkesan sedikit.. tapi saya ambil pesanan orang supaya jangan terlalu mengharap.. biarkan saja.. tungguuuuuuuuuu!!!



Saya tahu saya masih awal berkahwin... dah 6 bulan dah pun.. tapi entah memang dari awal bercita-cita nak baby kot.. huhuuu tu yang tak sabar tuh.. hua..huaa...tak apalah.. ada rezeki ada lah.. saya teruskan usaha dan tawakkal saja.. doakan saya ye kawan-kawan.. ^___^



mungkin Allah mahu saya berdua dulu dengan suami kan..? kan..? rezeki saya ada cuma lambat dan cepat saja.. hii~ saya yakin dengan Allah S.W.T




27 comments:

  1. ala akk,,sedey saya bc ntry akk ni,,,

    jgn la sedey sgt,,,,tp sy taw benda yg kiter harap tp x dpt memang la sedy,,,

    sy akk sentiasa doakan akk akn cepat dpt beby...law blh twinnnn lg,,hehehehe

    nak mow sedey2 yer kak ku syg,,,

    ReplyDelete
  2. sedey, sengal je kak long buat org nanges kan..hehhe..xpe sis, ade rzeki, ade la k..

    ReplyDelete
  3. kakak, jangan sedih2. orang nak bagi nasihat pun belum kahwin. ee doakan kakak dikurniakan cahaya mata insyaAllah. masanya Allah je tahu.

    kakak jangan nangis dah taw!

    ReplyDelete
  4. sabar ye dear..sama2 berdoa semoga u dipermurahkan rezeki itu..insyaallah..
    tamo sedih2 eh

    ReplyDelete
  5. hye kak...
    hope akk sbr k.de rzeki Insyallah Allah bg akn bg...
    ;)

    ReplyDelete
  6. alahaii qah.. jgn sdh2 ok.. Allah tau bila masa terbaik utk bg kita rezeki tu. mmg btl, xpayah fikir sgt pun. nnt ganggu hormon lak. just follow the flow ek.. hehe mcm nasihat kt diri sendiri jugk je..

    ReplyDelete
  7. sabar yer atiqah..insyaallah ada rezeki nanti..teruskan usaha & doa..

    ada cita2 n impian x salah, tp jangan terlalu berharap..sbb takut nanti atiqah stress pulak..and it may affect "productivity" as well..

    take care k..

    ReplyDelete
  8. jgn la sedey2 ye tiqah..tawakal inallah ye=)..insyaallah ada rezkinya.cuma kna byk2 sbr k!

    ReplyDelete
  9. ehhh...sedey plk bace entry awk ni!!insyallah rezeki awk 1 ari nt smpai juge...jgn sedey2 ok

    ReplyDelete
  10. hai atiqah...
    biasa la feeling cmtu..majoriti org da kwen sume nk anak awal..huhu..even lmbt 2-3 hari period da rs seronok dn harapkan jgnla period...huhu..inikan plak lewat 3 mggu..huhu...
    boleh usaha lagi:)..hehhe..
    mana tau rezeki di bulan syawal pulak kan..hehe..walupun tak berharap sgt tp jgn lupe berusaha..hehe..chaiyok2...

    ReplyDelete
  11. hi qah...
    tq singgah blog cgg..
    woot woot..
    kamu nak pi singapore??
    jom!

    cgg mau gi lagi

    ReplyDelete
  12. aduhai....ada jugak yg senasib dengan saya rupanya....

    sy dah kawen 7bulan++..tapi sampai skrg still mengharap...

    dulu pernah period lewat...siap buat test UPT lagi...tapi -ve...dah sibuk cr2 nama tau...

    sampai skrg,asal datang jer period mesti nangis...sedey....baca cerita awak pun sy sedih....

    harap2 kita akan dikurniakn zuriat dlm masa terdekat ni...aminnn....

    ReplyDelete
  13. sedihnyaer qah nurul baca entri qah kali nie.

    situasi qah sama mcm nurul dulu masa nak sgt pregnant masa dah bersedia selepas dkt sth tahun kawin. masa tu mmg dah ready nak ada baby.

    bulan 1 mengharap nurul dtg period.
    bulan 2 mengharap nurul dtg period.

    dan alhamdulilah
    bulan ke 3 mengharap nurul disahkan pregnant 5 mggu.

    cuma nurul nak kongsi makan asid folid sebelum nak ready pregnant. itu jer yg nurul amalkan dulu

    ReplyDelete
  14. hai dear...

    sama la kita..mengalami situasi yg sama..
    hanya kita yg tau betapa hati ni teringin sgt anak...
    cuba utk tidak meharap tp apakan daya...
    hati mau juga..
    tapi sy tak putus2 bdoa agar Allah limpahkan saya rezeki yg satu ni..
    Insyaallah..saya doakan kamu juga..
    take care..

    ReplyDelete
  15. sedey baca entry nie..qah jgn sedey2. insyallah ada rezeki qah nanti. cuma tak tahu lambat ke cepat. yang penting berusaha

    ReplyDelete
  16. InsyaAllah dipermudahkan oleh Allah..jgn tension, k..usaha tangga kejayaan..

    ReplyDelete
  17. sbr qah.awk br 6 bln.sy da setahun lebih menunggu.moga kita sama2 sabar n tabah dgn ujian yg satu ni.doa sama2 k.hope doa kita dimakbulkan ALLAH secepat mungkin.amin

    ReplyDelete
  18. qah...Salam aidilfitri..zetty first time nak dropped comment..sbb ala-ala sama situation kte...mase awl kwin dulu dh lewat smggu siap demam2...ingat ke ade pape gi klinik trus xtunggu2..check2 xde..cool lg..sbb baru sgt2 lg kwin bru 3mggu..then 'kwn baik' dtg cm biase smpi last 2months lewat gk..check -ve..pasrah..kwn baik dtg right after check HCG sendri kt umh...bazir jer...last ramadan baru ni..tinggal 4 hr awal pose tu je...smpi skg ni blom dikunjungi 'kwn baik'..3weeks dh..but xsabo sgt wt gk HCG again..alah -ve gak...nanges trus...!hubby mcm marah ckit sbb zetty jd stress..mcm mengharap sgt2..lg confuse sbb xdtg2 lg ni..harap qah pon same2 sabar, jgn stress...mmg leh ganggu..insyaallah ade rezki kite..hubby slalu nasihat..Allah nak uji kite...samada kite btol2 layak,mampu utk mempunyai zuriat..masenye akn tbe2..harap kite same2 xputus2 doa...Aminn

    ReplyDelete
  19. terima kasih semua atas komen yang diberikan.. rasa sangat terharu dengan perhatian dan pesanan dari kalian semua.. sedih pun adaa..

    saya akan terus berusaha dan berdoa untuk rezeki anak dan tak nak sekali2 stress pasal tuh.. heheh~ nasib baik suami selalu ada dan sangat memahami..

    kepada yang senasib dengan saya tuh.. sama2 kita usaha dan doa tau.. mane tau nanti kita pregnant sama-sama ke.. share with me gud news ya darling.. love ya!


    sayang korang semua.. teruskan berkawan dengan saya ok.. ^___^

    ReplyDelete
  20. salam...sedey plak bc entry qah yg ni...sy pun da setahun lebih menunggu..tp takde rzeki lg..byk2 sabar jek la qah..DIA lebih mengetahui apa yang baik untuk kita..teruskan usaha,insyAllah ade rezeki untuk kita nanti..buat x tau jek kalau ade yg bertanyakan hal2 ni..sepanjng raya hari tu,sy jenuh juga nak menjawab soalan2 jepu mas dr saudara mara..semoga Allah akan memberi rezeki untuk kita qah..Amin..:)

    ReplyDelete
  21. tqah,
    sayu tapi comel entry ni.

    sabar byk2 ok. rezeki Allah ni satu rahsia :)

    masa saya baru2 kawen dulu
    sebok nak anak
    tp saya ni mmg susah sikit sbb irregular period.

    tp lama2, xmo pk sgt. rileks2 je.
    alhamdulillah lps tu lekat.
    tp sbb irregular period saya tak sedar mengandung and maybe lasak sgt (sebenarnya dah mmg bukan rezeki) saya keguguran.

    skang ni masih belum pregnant lagi. belum period pon sejak lepas gugur bulan 7 aritu.

    sabar eh.
    insyaAllah semua yang ditentukan adalah yg terbaik. kene percaya kepada rezeki.

    ReplyDelete
  22. emmm...sabar yer kak tiqah..banyakkan berdoa..

    p/s:makan asid folik before nak pregnant pon perlu jugak..akak makan tak..makan pon kene jage..terus usaha lagi yer..

    dun give up..!!

    ReplyDelete
  23. salam tiqa..sedih bce entry kali ni..
    june pun penah lewat, mmg dah mengharap jugak, tp.....xda lagi.. ;(

    tak apa la, sama2 kita berusaha..

    ReplyDelete
  24. salam tiqa,
    dun worry..berusaha, bdoa & bertawakal..insya'Allah. sy pn pernah mngalami situasi yg same..utk dptkan 2nd bby. Sbb 1st bby passed away after 9 days born.

    Sbb..nk cpt2 sgt cari pengganti arwah, kitorg mmg xde bt family planning pun..tp selepas 6 month still xde ape2 tanda. Mmg nangis la setiap kali piod. Siap consult dgn doc nk amek ubat ksuburan. Tp doc ckp..jgn stress, start mkn asid folic dr skrg dan kira waktu subur. Alhamdulillah..lepas blk bcuti..sy dpt gud news.

    So, tiqa jgn lupe start mkn asid folic ok. Insya'Allah xde ape2..mybe perubahan hormon jer tu. take care..

    ReplyDelete
  25. dear, i pun macam u jugak dolu2..
    puasa tahun nie pun i puasa penuh, dan mengharap kelewatan period itu sebab preggy..
    tapi, hari raya ke-2 i period..huhu..mahu nangis jugak..
    tapi dah biasa..hubby pun sentiasa ada menenangkan hati~

    tak mau stress okeh! luv u!
    take care!

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)