Monday, September 27, 2010

Jamuan raya + wedding ateh & nawal~






hai.. salam semua..
ok.. jumaat lepas pejabat saya ada buat jamuan hari raya.. jemput semua unit dari floor yang sama.. tihihi~ persiapan semua dari SME team sendiri.. termasuk la saya... ade pot luck dan ade yang order.. organizer majlis ni adela seorang kakak tuh kitorang gelar dia 'mak pengantin' hihi sebab bz sangat dia.. hehe~



ok laa malas nak tulis banyak-banyak i'll show you guys some pic of the jamuan ya..



ni saya sedang potong lemang... sampai je pejabat terus campak beg terus cari pisau nak potong lemang..tanpa berlengah lagi.. hihi~


semua sibuk masa nieh..


ni team yang sama-sama buat prep untuk majlis ni.. kitorang buat kerja cepat-cepat sebab jemput tetamu jam 10.00 pagi..


tu tisu yang saya siap buat hari khamis tuh.. masa mula-mula buat ramai laa tolong dah lepas tuh tinggalkan pulak.. jadi saya lah habeskan sorang-sorang dibantu trainee lipat2 tisu.. cantikkan? baru belajar tau terus dah ingat nak buat macam mane.. tihihi~


-menu- saya yang tulis menu tuh.. macam ape je tulisan.. T__T


with kak yati.. kakak ni sangat kreatif okie.. dia pandai ubah bunga, pandai dekorasi, pandai macam-macam lah.. sweet je orangnyee...


dah siap pun lemang makcik.. nasib baik cara display lemang ni diterima umum kalau tak terus taknak potong lemang seumur hidup.. sebab ni 1st time makcik potong lemang ye..


saya sponsor cupcakes dan pop cakes nie.. rasenye berbaloi-baloi walau agak mahal sedikit.. kalau kat KL murah lagi kot.. takpe sekali sekala..


hidangan yang ada..


-almost done-


dah siap-siap meh tangkap gambar sekejap hee~





pergh buah kedondong and langsat... sedap!!


oren jangan dilupa.. ^^


tembikai lagilah dah sinonim kot.. wajib ada..~


jeruk kedondong.. ok dah terliur da sekarang..


biskut raya kenalah ada..


tapai.. memang faveret makcik-makcik kat menara TM melaka nieh.. eleh.. saya pun.. :D


capati pun ada.. yum..yum..


sate.. nmpak sedap kan..? memang sedap ok..


lagu raya berkumandang kuat.. membangkitkan semangat raya pada semua.. i like!


orang kuat jamua.. dari kiri kak yati, kak timah, our bos en syah dan kak ita [mak pengantin]


sebelum tetamu datang sempat snap 'team potrait' hehe~
[tak complete ni sebab ada yang takde]


bila tetamu dah sampai.. ucapan alu-aluan dari bos saya.. en. syahizam~


ramai juga yang hadir jamuan raya unit saya hari tuh.. seb baik cukup.. :P


sesi salam menyalam, peluk-peluk.. maaf-maafan semua lah... hii~


my boss with our state boss 'oren' en. zaini~


sesi makan-makan.. bukan kat dalam pejabat je penuh kat luar pun boleh tahan.. ^^


walau penat that day.. tak lupa untuk hadir ke majlis pernikahan kawan ku ruziana [ateh] at tehel melaka.. sangat cantik beliau.. veil yang dia buat sendiri tu pun cantik.. ^^




lepas tuh terus ke shah alam untuk majlis pernikahan nawal [iniperempuanjujur] pulak.. ceritanya panjang ke wedding nawal.. memang sangat teruja ke sana sebenarnye.. sebab tahu mesti ramai blogger kat sane..



meh cerita sikit.. ^^ gerak dari melaka jam 7 lebih macam tuh.. siap-siap semua.. kesian family mertua saya kena cepat-cepat juga masa tuh.. erm.. suami pun sama.. kami sampai dengan selamat kat shah alam.. otw tuh hujan sangat lebat.. suami drive laju-laju sebab takut lambat sampai.. deal dengan farah fatihah.. luckily beliau sangat baik hati melayan pertanyaan saya yang banyak kali itu.. hihi~ set GPS tak jumpa-jumpa alamat rumah nawal.. tanya farah then search 8/1A.. ade jumpa tapi jalan jembah bukan jalan lembah.. so saya set je ke jalan jembah tuh.. syukur sampai ke destinasi yang betul.. sampai je nawal dah selamat dah nikah.. syukur~ hujan waktu tuh.. we all parking jauh.. dah setengah jalan tetibe lupa hadiah wedding nawal.. suami patah balik ke kereta amek hadiah.. oh kesian dia.. saya dah jalan laju dah sebab nak cari farah.. orang ramai semua table penuh..jumpa asna dan fakri.. masa tuh asna suruh ke table dia.. but so sorry sebab we all ramai so saya cari table lain.. seb baik ada.. masa tuh saya tak makan sebab teruja sangat kot.. HAHA~ masa suami dan my FIL makan.. saya masuk dalam.. cari-cari farah.. jumpa seorang blogger.. puan rock kot.. saya seyesly tak noticed beliau.. tapi best sangat sebab dia yang tegur saya dulu kalau tak mesti macam malu tetibe je sergah rumah orang hehe~ masuk je dalam blogger lain tengah buat video kot.. so saya snap pic mane yang ada.. masa tuh tatau mane nak letak hadiah so letak je kat tepi dinding hihi~



then jumpa acik atau idayusof dia tegur saya atiqah adnan ye? hihi so cute! saya memang ingat dia tapi lambat sangat nak tego.. sabar jelah.. lepas tuh jumpa sorang2 blogger.. sangat best dan seronok.. terus hilang penat.. saya macam malu kemaluan je kat sane.. HAHA~ terasa nak jumpa nawal tapi tak berkesempatan.. tu yang paling saya rasa macam sedih sangat.. memang datang sane nak sangat jumpa nawal.. nak tengok dia dengan baju kawen.. nak bergambar dengan nawal semua.. sedih memang sedih *crying.. but its ok.. saya doakan nawal dan daus sentiasa bahagia hingga ke akhir hayat.. ye? tahniah nawal.. nawal cantik sangat ok.. salima yang mekapkan nawal ea..? [agak je sebab tengok kat FB tadi] mesti nawal dah lega sekarang kan..?kan..? happy for u darling!!!




nanti upload gambar at nawal's wedding.. ade la sikit pic.. ^^



8 comments:

  1. hohohohoh mau lihat fotonya! hehehe nice to meet u!!

    ReplyDelete
  2. wow. cantik gilos deco setiap hidangan esp sate tu. hihi. sodap2, dahla tengah puasa ni.
    hee. anyway, semalat hari raya atiqah! :)

    ReplyDelete
  3. pasal meja xpe sbb nmpk dah akak ada bwk MIL * adik ipar akak hehe ;)

    ReplyDelete
  4. Cantik sgt jamuan u all,dept pia pon buat jamuan biase2 jer hee~

    seronok nya dpt jumpe blogger

    ReplyDelete
  5. at last, dapat jugak jumpa qah.. :)
    semoga berjumpa lagi lain kali yer..tau awak agak kelam kabut malam itu plus bawak FL :)

    ReplyDelete
  6. wah..meriah gitu jamuan raya tiqah.jamuan raya opis kita maybe khamis nih.tugasan kita,masak nasi impit.hehe

    ReplyDelete
  7. akak, tudung bawal ke tuh?cantikkkk lorh walaupon sangat jarang tengok akak pakai tudng pesen camtu..hehe


    tak buleh bukak entry ni kalo perut kosong..ouhh..

    ReplyDelete
  8. dearie farah fatihah~
    hihi ok darling tapi sikit sangat pic nye.. nice to meet u too~ farah nice person..

    dearie thalhazlin~
    cantik kan..? hii~ kawan opis saya semua nye kreatif.. selamat hari raya ye..

    dearie asna~
    tihihi tq ea.. seronok jumpe asna..

    dearie pia~
    hihi bos kami suka meriah n tampak ekslusif.. that y laa..~ ya..ya seronok!

    dearie balkidz~
    thanks darl.. balkidz peramah sangat.. hope dapat jumpa lagi ea..
    tulaa nak lama-lama dengan y'all nanti kesian plk dengan FIL kena tunggu lama kan..

    dearie fathiyah~
    bos minta meriah2 gitu.. hehe~ yeker? memang banyak jamuan raya kat bangunan menara melaka ni so kena simpan perut selalu.. kan?kan..? ^^

    dearie violetless~
    haah bawal yang.. thanks dear.. dulu pun akak memang pakai bawal..hii~ saje tukar kejap.. yeker? banyak food ea..hehe

    dearie

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)