Wednesday, September 8, 2010

Ramadhan berakhir.. Syawal menjelma!







Salam semua..


Nampaknye Ramadhan tinggal berapa hari je lagi akan melabuhkan tirai.. syawal akan datang.. syawal bulan meraikan kemenangan semua umat islam yang telah berpuasa...yiheee~ [btw tunggu pengumuman raya malam ni ok :P]



Seronoknye.. kalau dulu kita nak rasa hari raya lama sangat tapi sekarang kejap je dah raya daaa.. semuanye berjalan pantas.. seronoknye raya!!! alhamdulillah tahun ni keluarga saya semuanya ada sihat-sihat semuanya dan dapat berkumpul ramai-ramai macam tahun lepas.. syukur!! hopefully tahun hadapan masih diberi peluang menikmati kebahagiaan syawal macam tahun ni...



Tahun ni zakat saya dibayar oleh suami, rafiqy.. hehe~ oh ye! Baju raya saya dah amek semalam.. yihee... walau baju tak seperti yang saya nak tapi takpelah syukur itu perlu.. yang penting ada kan daripada takde.. yang paling penting sepasang dengan suami.. tahun ni suami mahu beraya dengan baju melayu.. so baju melayu dia dah siap 3 pasang.. yiheee~ dan saya juga.. warna? tentunya kami sedondon.. ^___^



Tahun ni kami beraya di rumah keluarga saya di Alai melaka..Hari pertama raya macam biasa solat raya, ziarah kubur.. ziarah semua atok sedara nenek sedara sebelah ayah saya.. then terus balik kampung ibu saya pulak di paya rumput.. mungkin malam tuh kitorang balik rumah rafiqy di masjid tanah kot.. dekat je takde masalah.. ^__^ dan hari raya kedua datang rumah nenek saya untuk ziarah keluarga sebelah ibu saya pulak..



Tak sabar nak berkumpul dengan semua sedara mara.. keluarga saya besar.. tentunye raya sangat bermakna kalau dapat jumpa diorang semua.. hiii~ berkumpul, lepak makan sama-sama... malam main bunga api...makan lagi dan makan lagi..



Saya Atiqah Adnan dengan rendah hati ingin memohon maaf kepada semua pembaca belog saya.. andai ada salah dan silap saya yang tidak disengajakan.. saya minta maaf.. saya manusia biasa kadang-kadang ada buat silap dan saya tak sedar akan kesilapan tu..
maaf zahir dan batin ye.. ambil yang jernih buang yang keruh ye *peace!




Selamat Hari Raya Aidilfitri




dari kami~
Atiqah & Rafiqy..



10 comments:

  1. Selamat bercuti dan selamat hari raya!! =)

    berapa kali nk ucap selamat hari raya pun xtau la. Xkisah yg penting semua happy2! yeay!

    ReplyDelete
  2. kiter ucap lg yer kak.....

    SELAMAT HARI RAYA.....

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah

    mase sgt pantas sekarang

    selamat hari raya qah
    mohon maaf jika ade slh silap

    ReplyDelete
  4. huwaa..lawa3, pakai fireworks tu ke kak long?..raya ke 2 mgkin umah alai buat open house..semua kwn3 kak long dijmput oke..hehee

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya aidilfitri kak tiqah! :)

    ReplyDelete
  6. salam lebaran qah..raya pertama as hubby and wifey kan..:)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)