Tuesday, March 9, 2010

Menangis~






Dulu masa kecil ibu dan nenek selalu cakap saya ni kuat menangis.. tengok orang tak kenal pun nangis.. makan tak sedap pun menangis.. memang sangat kuat menangis ye... T__T


so sampai dah dewasa ni pun still dapat rasa yang diri i ni masih kuat menangis k.. tengok pakcik tua baring bersepah-sepah nangis.. tengok makcik tua kutip kotak pun boleh nangis.. tengok orang jatuh moto pun nangis.. tengok ayah berpeluh-peluh mesin rumput cari rezeki untuk kami menangis erm..tengok pokok pisang ayah berbuah buat kali pertamanya setelah mati,tanam,mati tanam semula pun rasa nak nangis.. teringat kat orang pun menangis...kesimpulannya saya memang kuat menangiss...





erm dan sekarang sejak ahad lepas bila sampai rumah sewa tengok bilik kosong dan kak syidah juga faris (roomate dan baby) dah pindah saya menangis juga.. nak tido tengok gambar faris pun menangiss jugaa.. masa taip entry ni pun macam nak menangis sebab rinduuuuu sangat dengan baby fariss....rindu nak pegang dia nak kiss er... last week masa main dengan faris sedih sangat sebab lepas ni tak dapat dah tengok faris main dengan fariss.. erm.. sedih~


saya tak pasti adakah jiwa saya lembut? saya bukan wanita kental kah..? mungkin juga saya akui bila saya rasa lonely dan sangat tersentuh saya akan menangis walau macam mana saya tahan pasti air mata akan jatuh juaa.. lumrah~ saya menangis dan menangis tak suka menangis depan orang sebab saya tak nak orang simpati dan anggap saya lemah..saya pun pelik kenapa depan orang saya tak boleh menangis..hehe jiwa saya ni lembut dan bila tersentuh terus meneteskan air mata.. hahaha~ jadi air mata ni cuba saya sorokkan.. huu~ kalau tak mampu banjir jugaa.. ^^


cuba tidak menangis di hari bahagia itu nanti ye.. ^^ wish me all the best ya beloved friends!!









15 comments:

  1. Dearie Qah,Pia pon kadang2 akn menitis kan air mate.Kategori kememeh juga Pia ni hee~

    Baru rase lega :)

    Jgn risau,itu adalah satu terapi untuk melegakan perasaan

    ReplyDelete
  2. saya rasa di hari bahagia awak nnti, lagi la awak rasa nak menangis n u will gonna cry.. its ok coz its ur big day once in a life time..

    ReplyDelete
  3. kak, kita samalah...
    dr kecik 'till now menangis...
    sensitive betul...
    hahahahahaha...

    hehehehehe
    hari bahgia pasti ada yang menangis kegembiraan...
    xpe. cuba bertahan..

    (*.*)

    ReplyDelete
  4. Yeay! esok akak start cuti! hehe =))

    berdebar jantung ku.. menahan rasa rindu ah! ah!~~~

    hehehe =)

    ReplyDelete
  5. nurul pun kuat nangis tp yg pelik anak nurul suka senyum pulak. takpe mama dia suka gitu

    ReplyDelete
  6. hati lembut nie :)

    zuris keras hati.susah nak nangis
    tp..musykil lak.pas kawen nie kalau kena tegur ngan mr sharil,senang lak nak kuar air matanye.huhuu...

    ReplyDelete
  7. menangis tu perlu..bgs utk mata..tp jgn terlalu byk sgt menangis..banjir kang..^_^..smga bjln lncr d hr kebahgiaan u ols..k

    ReplyDelete
  8. same here. saya pn suka nangis untuk benda-benda kecil/remeh. my best fren kahwin, saya nangis lebih daripada her n her family.

    and i think time saya kahwin pun macam akan nangis juga je. cuma hope tak over sangat or else makeup rosak. :D

    ReplyDelete
  9. ehehhe.. sya kuat nagis juga..tp banyak air mata x keluar sbb terlampau tahan... tp bila dh sekali trn haaa ambikkau mcm ujan..hehe

    saya pon cuma utk tidak menagis.. tp kalau ternagis pon harap2 sikit je air mata keluar... x nk mcm ujan gerimis...malu...

    ReplyDelete
  10. uhuw tak pe sis kalau menangis nanti.
    hari bahagia :)

    yg penting, kene ade orang sebelah pegang tisu. lap celak sis kalau sis ter-menanges nanti. ehee.

    happy2 selalu sis tiqah! :)

    ReplyDelete
  11. qah..ryna dulu pun kuat nangis..tp bila dah masuk keje yg kena kentalkan semangat..x mo cengeng lagi sbb nanti macam mana nak siasat org tp kita nangis kan..cuma kalau libat hal famili, mmg sensitif x bole tahan..apa2 pun..kuatkan semangat..jiwa lembut bagus dari jadi hati kering tidak berperasaan kan..

    ReplyDelete
  12. ALAHAI CIANNYER DIA

    ReplyDelete
  13. nadia pun camni. suke nangisssssss =(

    ReplyDelete
  14. huhu..
    samela kita pon camtu..
    ramai kan pompuan camtu..
    camner la nak cover time kahwin nanti..takotS ternaNges lebih...
    yela nanti kiTa dah jadi miLik orang..dah Ada suamI..mak abaH dah jadi no 2...mintak2 tak banjir kan...

    ReplyDelete
  15. Dear..ur not alone. Sy pun gitu jugak...hr tu menangis jugak bila incik hubby xbagi tido sekali dgn famili kt homestay ahahah cian dia kne pujuk isteri terchenta yg kuat nangis lps kawen ni..

    dh lama xjpa my niece pun nangis...hihih hubby siap kire 'emm dh 3 kali nangis nih' katanya :P

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)