Thursday, February 10, 2011

Suara yang buat saya terpegun

Dulu masa zaman belajar.. suka sangat dengar radio.. sebelum tidur, masa kemas rumah, masa study.. banyak lagu yang saya suka dengar.. selalunye lagu yang berentak slow dan syahdu gitu..yang penting lirik tuuu.. teehee~kalau dalam kereta buka radio haruslah menyanyi berduet dengan suara radio.. hihi



ramai penyanyi yang saya suke.. lagu-lagu mereka saya ingat sampai sekarang..lagu lama laa.. antaranya.. siti nurhaliza, nora, fauziah latif, iklim, ukays, jamal abdillah.. tu laa antara yang saya ingat...tapi kan dulu-dulu masa dengar suara dari penyanyi lelaki 'pilihan saya' ini mesti berlari lepas tu lentok depan radio or rapat-rapatkan telinga kat speaker bagi puas dengar.. ^^ ntah! suka sangat dengar diorang nyanyi.. suara lembut dan jelas.. sukeeee!!! cam comel je dengar suara diorang n cara nyanyion diorang.. haha bole..



ok... yang saya suke...



suara tam spider nyanyi lagu mungkinkah terjadi.. pergh sangat best!!
suka sangat lagu tuh.. sampai sekarang still dengar di radio..
memang suara macam tam saya paling sukaa..



then hazami.. uuuhh suara dia nyanyi lagu sonata musim salju tuh..
pergh!!! syahdu okkk.. tertusuk kat hati.. bestttnyee laa suara dia...



lagi satu kumpulan gersang lagu masih aku terasa..
best sangat lagu tuh.. ^^ man bai suara bestlaa...



dan yang ini.. zamani.. lagu dia semua saya suka.. hee~
dari zaman slam lagi.. masa tuh saya darjah 6.. suka lagu zamani..



dan sekarang.. saya minat jugalah dengan suara akim,mawi, hafiz, aliff satar.. faizal tahir..maher zain!! suara segar gitu kan.. manakala anuar zain.. errr saya tak minat suara dia dengan lenggok nyanyian dia err cam geli huhuu~ masing-masing kan... sekarang pulak music dah meluas.. dah ada macam-macam bentuk nyanyian n lagu.. tapi yang paling sedih bila lagu Irama malaysia semakin kurang.. sampaikan AJL kategori irama malaysia terus hilangg begitu saja.. begitu juga irama nasyid kurang mendapat sambutan dikalangan masyarakat zaman kini..




psst apa pun suara nyanyian rafiqy juga amat comel ditelinga saya.. ^^



10 comments:

  1. suara slam mmg diminati ramai.. kalau kat rumah sewa bella ni tak pasang slam sehari mmg tak sah :)

    ReplyDelete
  2. dearie nanie~
    yes im ok darling, fine je.. heheh

    dearie bella ayub~
    yeker? hehe bestkan..

    dearie yanie~
    me too!

    ReplyDelete
  3. faizal tahir, jamal abdillah, aizat, adira..=)

    ReplyDelete
  4. zana suka suara faizal tahir & aizat..

    ReplyDelete
  5. saya paling suka aizat!
    eventho sy tak suka sgt psl music and artis but aizat memang menusuk hati!

    haha

    ReplyDelete
  6. kalau en.fika..lagu rock bole kot..hik2..

    suka aizat..:)

    ReplyDelete
  7. saya minat slam sejak sekolah rendah ag..smpai la skrg...

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)