Thursday, April 1, 2010

Sebalik majlis.. sebelum~

Ok baik.. ada sedikit gambar yang saya ambil bagi mengingati detik-detik tibanya majlis perkahwinan i.. [ayat nak ikut skema jawapan je kan..?]




lets the piccas do the talking ya!



beli capal rafiqy.. last minit seb baik kedai tak tutup lagi..
gift buat kawan-kawan yang tiba awal.. sangat limited nih... ala One drop perfume je pun..
Ini pulak potpouri yang sangat bungkus sendiri dengan kain satin [peach]
yang ini saya bagi kat family rafiqy...masuk dalam bakul~
bakul ni pun buat sendiri juga.. tidak menepati citarasa ibu saya.. ^^
[bilik pengantin bersepah.. haha]
bakul untuk majlis merenjis malam berinai.. ada coklat~
bag ni je dapat bagi kat kawan-kawan..
pakai inai dan baring kaki alas dengan tempat isi telur.. sangat tidak senonoh ye.. T__T
ni lah rumah saya yang tak sempat nak kemas sangat..
khemah belum pasang meja dan kerusi lagi.. [khamis]
masa ni hari jumaat.. diorang ngah rebus ketupat nie..
tu adik bongsu saya izzat dan haffiz adik ipar ku..
ni adalah koleksi kayu api sebab atok saya nak masak guna kayu api.. huhuu~
tu ade makcik ngah masukkan beras dalam daun ketupat.. [betul ke ayat ni]
team rewang lelaki pulak sibuk potong daging.. [jumaat]
team rewang pompuan ngah buat roti jala.. meriahkan huhuu
pelamin kur.. kelihatan adik ku Ina ngah bungkus telur..
bunga telur DIY.. isi telur pindang..
hantaran baru susun huu~ [khamis]
dulang dari Fathinz
bilik pengantin.. pengantin tak boleh cermin ^^ simple je..
tu ada 2 biji DIY pomander ball..
start buat hantaran.. my mom sedang ubah bunga untuk pelamin..
kemas khemah [sabtu]
pomander balls dari Nariko..
tempat basuh tangan.. hee i loike!
meja untuk guest book~
centerpiece untuk guest table.. simple je guna botol sos..huhu
Gula kapas saya warna hijau.. best!




ok korang tu je yang ada.. hehe~ kesimpulannya majlis saya biasa saja.. tiada yang exclusive nye pun.. huu~ tapi saya bahagia di hari besar saya.. ^___^ kepada bride to be.. GOOD LUCK ya!!




pssst.. tak sabar nak balik melaka nieh!! yey! yey!









10 comments:

  1. very nice la dear Atiqah,kalu nak dbandingkan dgn kenduri pia.cantik semuanya,nmpk effort selama ni

    ReplyDelete
  2. glad you enjoy tour wedding tikaa... tu yg kte nak. happy pengantin! hehe

    ReplyDelete
  3. kretip sungguh idea ko untuk majlis ko ni tiqah..ai loikee~~ =)

    ReplyDelete
  4. saya tak perasan pun ada bungkusan kecik dlm beg kipas tuh. dh berhari-hari baru perasan. itu pun, sebab dh terkeluar dr beg n dok kat bwh tmpt duduk. igtkn bungkusan apa. nk bukak pun takut2. skali buka ada perfume tu. tgk kain mcm kenal je color tu. baru tau atiqah bg itu juga. TQ ya!

    ReplyDelete
  5. dearie Pia~
    heh thanks darling.. majlis qah bese je tapi kalau ade Pia mesti lagi best.. bila lah kita dapat jumpa kan..?

    dearie purple lady~
    heh ya happy pengantin!!

    dearie arabella~
    thanks dear! tapi tula ko tak datang pun kan..? sedih aku noks..

    dearie G-nie~
    yeker? hehe alahai seb baik tak terbuang je kan.. kalau tak sedih i ok.. hee welcome darl..

    ReplyDelete
  6. dear..,nk tye leh??mn awk bli easel nk ltak potret 2 ek..awk bli mhal x??agk2 de x org wat sewa?

    ReplyDelete
  7. dearie miszdeana~
    boleh.. taklah saya beli murah je.. carilah kat petaling street kedai tepi2 tu banyak sangat pilihan.. ade juga kot yang sediakan untuk sewa.. tapi kalau beli pun tak mahal sangat pun..~

    gud luck!

    ReplyDelete
  8. tqa, canteknyeee wedding tqa~~ peach peach~~ kite sukee laaa =)

    ReplyDelete
  9. byk jgk kan kerja2 tawin ne kak...pa pun..semua cntk la...comei pelamin akak....selamat pngntin baru kak...

    ReplyDelete
  10. dearie dd dudu~
    thanks darling.. wedding dd pun nanti mesti cantik juga..

    dearie honeybunny~
    hehe thanks dear..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)