Monday, May 11, 2015

Perasaan yang lain

Bila waktu anak-anak tidur aku mesti akan tengok sorang-sorang.. perasaan lain timbul..
perasaan yang sayu yang buat aku menangis tanpa sedar..

bagaimana masa berlalu..
amel nur qalisya, annur raiqah dan alyan hadzqy membesar depan mata tanpa sedar.. bulan bersilih bulan tahun berganti  anak-anak aku membesar dengan baik.. 

aku terfikir utk harini apa yg anak aku dpt belajar dr aku dan abi nya.. apa salah yang aku buat dgn diorang.. apa perangai buruk yg dah aku tunjukkan tanpa sedar dan apa yang aku gagal.. rasa tu buat aku sedih menyesal dan muhasabah diri... 

aku bukan umi yg baik.. yg sabar sentiasa ada masa aku mrhkan diorg tanpa dikawal.. ada masa aku kan mengeluh

Aku muhasabah balik ini anak-anak aku yg Allah rezqi kan utk aku dan suami..
dan diorang pun bukan milik aku diorang milik Allah... Allah pinjamkan diorg utk aku merasai salah satu nikmat jadi wanita.. 
 

kenapa mesti aku siakan? 
kenapa aku tak peduli dan berikn yang terbaik? 
Kenapa aku mengeluh?

bila-bila masa Allah boleh ambil.mereka dan waktu tu apa yang aku akan rasa? 
menyesal krn tak jaga diorg dgn baik?
aku taknak kehilangan anak-anak aku...
aku tak boleh berpisah dgn diorang...

aku tengok dan rasa degupan jantung anak-anak aku.. hidup..
Dan biarlah terus hidup utk aku didik dan jaga mereka dgn baik sempurna dan jadikan anak-anak aku org yg baik soleh solehah dan jadi khalifah yg dpt beri manfaat pada org lain... 

aku mahu bentuk anak anak.aku jadi org yg baik.. sekurang-kurangnya bole jadi lebih baik dari aku.. itu aku doa selalu.. 

amel nur qalisya
anak sulung umi abi.. umi takkan boleh lupa disaat amel.lahir.. bahagianya rasa dpt anak, dpt rs lahirkan amel... amel tetap seorang yg jadikan umi sebagai umi.. amel yg beri gelaran umi dan beri perasaan sbgi umi dpt jiwa umi ni..
hari ni amel dah besar cantik dan bijak
Hari hari umi bangga dapat anak macam amel... membesar lah dgn.baik syg.... umi akan sentiasa ada dgn amel selalu.. umi cinta amel.. 

annur raiqah
anak umi yg comel lasak dan nakal ni...
annur lahir dgn harapan dan rezq baru bg umi abi.. annur tak pernah gagal buat umi hilang penat dgn keletah bijak annur.. anak umi ni comel sgt... tak byk karenah dan suka apa pun yg umi bagi umi cakap.. annur pandai ambil hati orang..
masa annur tidur ni.. umi nampak anak umi ni penat letih dan mesti tak sbr nak main lagi esok... membesar la syg.. umi tak kisah annur lasak, annur kuat makann.. umi suka biarkan dan tengok gelagat annur..sbb anak.umi ni bukan makin lama makin.kecik tapi akan besar dan mesti nanti umi akan rindu annur raiqah yg sekarang... tidur lah syg dan main lagi esok ya... annur cantik.. umi sayang sgt annur raiqah... 

alyan hadzqy
syg.. cinta hati umi.. bila umi pandang alyan umi mesti akan rs bersalah dan bercakap yang anak lelaki umi akan membesar dgn sihat dan kacak macam abi.. umi rasa bersalah alyan dilahirkan tak sempurna wajahnya.. semua pun taknak dan paling risau kan keadaan anak dlm.kandungan macam tu juga umi.. tapi alyan lahir dengan berikan umi satu semangat luar biasa.. alyan jadikan umi lain dr sebelumnya.. umi jadi lebih positif, lebih kuat dan lebih bersyukur! alyan jadikan umi istimewa.. kekasih umi ni bijak dan akan jadi paling kacak kan? abi pun tak kacak sangat pun.. itu yang abi selalu cakap kan dekat alyan? 
biarlah apa pun org nak cakap umi bangga ada anak nama alyan hadzqy.. umi takkan abaikan sikit pun.. umi n abi tetapkan akan beri yang terbaik utk alyan.. semua org akan suka dan sayangkan alyan... 

umi sayangkan anak-anak umi lebih dr segalanyaa...

esok bangun pagi nak mulakan kerja.. petang baru bole dengar gelak ketawa anak-anak.. biar penat tapi nak tertinggal masa berharga dgn anak-anak memang aku taknak.. rugi! 





3 comments:

  1. Such a beautiful name.. Annur Raiqah. Apa maksud raiqah ya? Curious to know :D

    Looking forward for your new post.

    http://sachinosekai.blogspot.com/2015/05/destinasi-idaman-dan-impianku.html

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)