Friday, November 23, 2012

Pregnancy Monthly check up


assalamualaikum semua..

salam jumaat ye..

sekarang saya dah masuk 30 weeks pregnant daa.. another 10 weeks.. fuhhh kejapnye masa..
tak sangka alih-alih anak kedua dah ade di pangkuan kiri adik kanan kakak amel nur qalisya T_T..
amel nur qalisya sekarang super manja n ade gedik sikit itu anak..
dah pandai buat muka ejek orang, tiru gaya orang, kem main lagi tau..
makan pun boleh tahan... ummi bantai bagi segala macam makanan dalam kuantiti yg sikit laa setakat dia rasa.. saje nak tengok ape yg dia suke ape dia tak suke.. 

mengandung kali kedua ini saya adalah amat malas untuk bertunggu kelama-lamaan di klinik kerajaaan..
awal mengandung pergi cek kat klinik panel.. ok laa.. ade test darah, urine, timbang consultation.. ok laa..
lepas tu klinik panel tu memang dekat dengan opis tapi hari tu hal kisahnya ade eksiden kat area situ.. eksiden ngeri lak tu terus seriau nak drive pergi sane.. haha boleh? 

so selepas diri telah dihantui kisah kemalangan itu, terus mengedik dengan suami tersayang..
"bawalah saya pergi checkup, bawalah saya" suami pun redha.. masa mengandung 5 bulan lbh lagi kitorang dah mula pergi checkup kat dr ishaireen gynae putra hospital sebab nak bersalin kat sane kan.. bila tiba tarikh checkup saya half day, balik rumah dulu lepas tu pergi hospital dengan rafiqy... teehee manade je kan..?

tapi kan kat putra check up masa simple sangat laa.. 
sampai hospital amek no, bayar rm1, pergi klinik, bagi kad appointment, tunggu kejap, lepas tu timbang, cek blood pressure, kencing lepas tu terus masuk bilik doctor.. scan segala, consultation sikit.. dah!! tak ade check darah pong... bukan ke kena cek darah untuk tengok hb kita? entah bayo rm80 agak2 untuk consultation je kot...

mengandung kali ini lebih relaks laa.. takde laa cemas-cemas risau segala.. selagi baby ok.. takde ape la nak risau-risau kan..

mengandung kali ni pun perjalanannya mudah takde muntah-muntah, berat tak bertambah banyak.. best betul mengandung kali kedua.. hopefully proses melahirkan nanti pun mudah dan selamat.. amin..

kali ni dah plan nak berpantang di rumah mertua sebab rafiqy dah cakap kalau pantang rumah ibu saya, amel nur qalisya takleh ikut sekali kena stay dengan dia kat rumah mertua, biar dia yang jaga amel nur qalisya kat sane dan saya kat rumah ibu saya jaga adik amel je.. yerla lagipun rafiqy tak moh saya melasak dok jaga amel nur qalisya.. dengan dia takde kan.. pantang pun nanti tak berjaga...saya pulak tak moh laa hoii berpisah dengan itu anak, takleh bayangkan macam mana feel tak dapat tengok amel setiap hari.. errr tak sanggup berpisah la hoiii...

jadi marilah berpantang di rumah mertua dekat dengan suami dekat dengan anak.. cuma tak dapat bermanja dengan ibu sendiri semasa berpantang laa.. #maksud bermanja = minta masak yang best2 sepanjang berpantang..

end of january edd bersalin saya.. ya Allah.. cepatnye masaa...






4 comments:

  1. kejap je lg..dh xlama, rasanya kakak amel dpt adik boy ke gurl..hope everything ok utk tqah

    ReplyDelete
  2. salam kenal..ramainya blogger yg pregnnt.hehe.congrate sis.

    neway dah follow sis ;)

    ReplyDelete
  3. ingin kembalikan bentuk badan asal.. cubalah gunakan premium beautiful

    ReplyDelete
  4. Waaahhh punyela lama aida x blog walking. Ttiba tiqah fah 2 anak huuuuu.... Tahniahhh:)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)