Friday, November 9, 2012

900 followers?




assalamualaikum....

salam jumaat buat semua pembaca.. whoa saya sudah lama tidak login blogger.com..

entah kenapa...
erm actually sekarang saya amat stress dengan kerja di pejabat..
masakan tidak saya kena buat jualan.. jual produk perniagaan TM..
ermm target yang harus dipikul rm781,000.. baru buat sales Jan 2012 tak tahu apa-apa finally ni dah november target saya belum capai.. erm semua orang dalam pejabat mulai jeling-jeling pandang-pandang sengkek kat saya.. bila selasa sales meeting mesti saya kena bambu macam budak tadika.. sedih memang sedih.. situasi tu bisa meruntun hati.. sadis amatlah...saya diri amat tidak berguna..
saya tahu saya memang tak pandai buat sales.. T__T malas nak fikir..

masa dipejabat banyak buat telemarketing...

call customer macam hape.. desperate giler cari sales.. 
lagi-lagi dengan keadaan mengandung macam ni tak larat nak buat door to door cari sales..
kadang-kadang kena halau kena marah dengan pelanggan... sangat stress dan desperate sekarang..
nasib baik TM still bagi gaji kat saya walaupun kadang kadang saya tak bawa masuk sales.. syukur TM masih bertimbang rasa.. mungkin sebab diorang tahu yang bukan semua boleh buat sales.. dan walaupun tugas ini bukan pilihan saya dan hanya menerima walau hati tak rela.. saya sedar saya bukan anak GM or AGM TM yang boleh ada bantuan nak dapatkan job yang selamat.. saya tiada sesiapa dan hanyalah graduan diploma yang layak dipanggil 'kuliketif' sahaja di TM.. saya dengan yakinnya, yakin bahawa performance saya tahun 2012 ini adalah tidak dapat dicapai dengan baik memandang kan target jualan tak dapat capai..erm... jadi saya dah bersedia untuk tidak mendapat kenaikan gaji tahun 2013...err what to do?


syukur bila balik rumah semua hilang.. tengok rafiqy tengok amel nur qalisya.. rasa nak menangis sebab ada dua orang tercinta ni.. nak balik kerja driving dengan hati-hati sebab nak balik rumah dengan selamat.. nak jumpe diorang.. dan pagi-pagi malas nak driving ke pejabat sebab akan ade bende yang saya tak suke tapi perlu dibuat jugaa.. arghhh.. dan setiap hari saya sendiri perlu memotivasikan diri sendiri dan dapatkan tenaga juga semangat bekerja.. erm..again. wut to do?


dengan gaji yang alahai dah siap tolak semua adalah tinggal sikit.. nak bayar bil celcom, bil streamyx, bil telefon.. tapi beli barang adalah wajib juga.. walau duit hanya tinggal RM100.. atleast ada something untuk saya happy pada setiap bulan.. savings? err di tabung haji sahaja.. itupun tak banyak sangat pun...


erm.. apahal la update belog dengan kisah sedih pula? tak moh.. tak moh.. tak moh...saje nak release tension dengan menulis di personal belog..


dah lama tak buka belog alih alih pengikut dah cecah 900? mengeleng geleng tidak percaya..

tak sempat nak jenguk belog pengikut baru semula.. nanti ada masa saya jenguk..
thanks ye!!!

apa yang penting sekarang, i need to change my life laa.. i need to change my lifestyle.. change 360!

semoga ALLAH mempermudahkan urusan saya.. amin...




8 comments:

  1. sabar ya qah.. semoga semakin murah rezeki. mana tau rezeki 2nd baby :)

    ReplyDelete
  2. sbr ya qah. semoga semuanya dipermudahkan dan semakin murah rezeki. ameen

    ReplyDelete
  3. jgn sedih2,sabar ye Atiqah

    mmg susah buat sales ni

    ReplyDelete
  4. alolo jgn la sedih2...
    suami sy pun gitu jugak...
    TM sekarang tgh sibuk mengsalekan produk2 dia kan....

    even suami kita hanya bertuags di bahagian keselamatan pun kene turun padang...

    ReplyDelete
  5. Insyallah ..ujian tuhan, mgkin dia sdg merancang sesuatu utk.kita..mgkin rezeki yg lbh baik.amin

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)