Friday, September 9, 2011

Takut & fikir banyak kali nak masuk kedai eksklusif..




saya bukan orang kaya..
bukan juga orang yang dari kalangan terkenal..
kerja pun biasa-biasa je..



sebab tu perasaan rendah diri dan sedar diri amatlah menebal laksana kuih lapis berlapis-lapis..
segan tau kalau nak tegur orang terkenal ke nak berborak ke.. macam kelu lidah niee.. hee~
nak masuk kedai mahal pun macam fikir banyak kali.. takut! SA kedai pun pandang kita sengkek je.. ^^



dulu nak masuk ariani pun fikir banyak kali.. mana tak nye anak tudung je RM69 sekali ibu masuk dengan yakin (beli tak beli belakang kira) terus keyakinan nak masuk kedai mahal macam 'ada la sikit' hee~ ibu memang sumber inspirasi laa...



teringin sebenarnya nak masuk butik-butik mahal ala designer terkenal gitu.. nak belek-belek baju ke tanya-tanya ke? ala segan.. tak pandai nak cakap.. ^^ kita bukan eksklusif sangat pun tapi hati teringin tu biasalah kan.. manusia memang sukakan yang cantik-cantik.. saya suka simple yet exclusive eheee bole? entah memang suka design yang tampak exclusive.. selalunya design nya tampak ringkas tapi mewah kan..dan tentunya yang exclusive tu laa yang amat mahal... ingat nenek pernah cakap macam nie punya rekaan pun tapi mahal amat.. hee~ kan dah cakap ringkas.eksklusif. tapi mahal..



kalau barang murah design pun ala-ala serabut dan macam tak kena.. entah hapa hapa.. (ikut taste masing2 juga kan) tapi ade juga yang cantik! huhhh yang tu kena bijak memilih.. kita dah banyak pilihan dan banyak juga barang mahal yang diciplak designnya dan jadi murah.. kan? ^^



tapi sekarang tak ye.. semua tu boleh jadi kenyataan.. sebab kalau kita pandai reka sendiri.. buat sendiri semuanya sendiri kita boleh dapat apa kita nak.. yang mahal tu boleh jadi sangat berbaloi.. betul tak? yang penting kreatif dan inovatif.. cheee.. macam nampak baju kat kedai eksklusif kita boleh beli kain then ikut design tu.. kalau kita tengok rumah orang tu cantik tampak mewah kita boleh buat sendiri, cat sendiri, survey perabot sendiri.. ikut kreativiti dan kehendak sendiri.. ada juga barang yang boleh match dengan budget yang penting kena cari dan rajin survey..betul tak?



setiap orang ada citarasa tersendiri.. ada orang tak kisah keluar belanja lebih sikit untuk kelihatan cantik dan suka juga diri dimanja dengan barang mewah.. selalunya bila orang yang ada kemampuan dan citarasa tinggi, perasaan nak tampak eksklusif tu memang dah auto sebati dalam diri.. betul..tak kisah nak keluar duit or belanja banyak sikit..



if macam orang yang dah dibiasakan dengan barang biasa-biasa je so kehendak untuk bermewah-mewah macam takde dalam diri.. just biasa-biasa je.. nak beli mahal macam membazir je rase..



saya err.. balance.. mampu beli tak mampu pandang je lepas tu try to DIY.. hee~ or simpan je dalam hati.. tak sakit pun sebab semuanya duniawi dan permainan dunia kan.. manusia bernafsu gitu laa.. ^^



belanja belanja juga yang kena kita penting dan dulukan kena ambil kira juga..
jangan asal nak je yang lain kita lupa.. lepas tu menyesal.. kan y'all?



ok guys.. happy weekend!!



8 comments:

  1. Setujulah..sy pun kadang terasa macam tu..tapi apa-apa pun tak nak susahkan keluarga..so bila dah kerja, beli apa yang kita nak sebab itu adalah hasil usaha kita..so ada reward nya..alhamdulillah diri masih bersederhana & berpijak di dunia nyata..

    mcm mak lang sy, dia pandai jahit tapi nak mewah tu tak adalah cuma dia kreatif bila jahit langsir atau buat baju..so semuanya nampak mewah =)

    ReplyDelete
  2. masuk je iqa, kalau shida masuk je n buat bodoh kat sa. berlagak macam duit ada kepuk2 dalam handbag...hahaha

    tapi selalunya sa ni kalau melayu (macam kita) dia x layan sangat, lagila shida suka. tapi masuk je sebb xder hal lah

    ReplyDelete
  3. farah lagi suka kalau masuk kedai sa tak layan, senang kita nak tgk2 barang. daripada yang asyik mengekorrrr je rimas!

    ReplyDelete
  4. dina selamba jer masuk butik exclusive like LV ke hape..walaupun dah tahu memang tak mampu nak beli..hihihi..buat muka konfiden jer..pastu kekadang saje je komen "tak cantik laa kaler ni" hahahahaha..

    alaa..takyah nak rasa down ngan SA tu..dorang tu kekadang muka berlagak jer lebih..gaji lagi ciput dari kite kot..huhu

    ReplyDelete
  5. salam..slamat ari rye qah..sowi komen kt sni..erm,nk tyela..santekla tdung brown qah yg rye 2.shawl ke 2??bli on9 ke...sbb xde nmpk lg shawl jual yg cm2.klu bli on9 blh x bg url nye??heheh..tq.

    ReplyDelete
  6. dearie farhanna~
    tulaa kan perasaan normal..

    dearie pia~
    heheh kita sama dear..

    dearie brilliant marjan~
    tulaa duit sendiri lain.. kadang dah penat keje kenalah juga treat diri sendiri kan.. betul tu kalau nak seribu daya kan.. btw tq for leave comment here ya!

    dearie shida~
    qa ikut mood gak kalu rs nak masuk masuk gak.. kdg segan n malas huhu

    dearie farah~
    klu kedai mahal ni SA jenis pengikut kta je kan.. tu yg malas tu.. hehe~mcm ariani la kan..

    dearie deena~
    love ur style laa!! hee~ betul juga kan.. harus yakin lepas nie..!

    dearie mrs deana~
    selamat hari raya dear.. oh tudung tu qah beli kat najjah dear.. cari najjah muslimah or putri noraini (dealer najjah) kat FB ade.. tapi bawal nie tak sure ade stok lagi ke tak? try tanye tau..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)