Friday, May 20, 2011

Cakap memang senang, buat tengok?





Ni nak bermotivasi sikit di hari jumaat ye..



robot
Frog Semua orang pandai bercakap.. err cakap memang senang kan..cakap laa apa je.. senang! tapi nak buatnya tuh yang payah.. sebabnya mungkin sesuatu yang kita nak cuba tu nampak mudah dan bila kita dah cuba rupanya proses mencapai sesuatu tu adalah diluar kemampuan kita.. ada yang berani mencabar diri dengan mengukur kemampuan sendiri.. if dah rasa diri tak mampu kita cabar diri sendiri cuba lagi belajar lagi cari lagi.. sampai mampu.. ada juga yang takut-takut... yang penting mencuba dari sekadar bercakap lepas tu lepas..



Frog sekurang-kurangnya bila kita dah cuba tak kisah laa berjaya or tak ke.. tapi kita dapat lihat apakah kekurangan dari setiap tindakan tu dan lepas tu kita boleh cari macamana cara nak tambah kekurangan tu dengan kelebihan yang kita ada.. bole mesti bole.. bila ada usaha dan kesungguhan...



Frog siapa yang tak boleh? jika kita lihat orang lain boleh buat itu bermakna kita juga boleh buat.. itu keyword dia.. tapi apa yang orang berjaya buat tu ada dan kita tak ada? itulah yang kita perlu cari dan kadang kadang tanpa sedar kita adalah lebih hebat dari orang lain..



Frog jadi kalau kita dah cakap sesuatu kita perlu buat jugaa.. kalau kita cakap senang means kita buat pun senang.. so kalau rasa tak mampu buat jangan pandai cakap.. cakap bukan main lagi tapi bila suruh buat banyak alasan.. orang pun dah macam kurang percaya dengan kemampuan yang kita ada kan..?



Semua pun boleh!! jangan sesekali kata diri tak boleh sebab itu hanya akan membuatkan diri tidak yakin dan sampai bila pun kita tak sedar yang kita SEBENARNYA HEBAT!



wah semangat kan menulis.. saya suke menulis begini sebab ini cara saya menaikkan semangat diri sendiri.. hee~ kalau ada yang kurang y'all boleh tambah.. saya bukan pandai beri motivasi pun.. sekadar menulis apa yang ada difikiran je.. ^^






5 comments:

  1. terima kasih kak.
    mmg betul semua org boleh buat dan berjaya.
    tapi kan, bila kita dh buat dan berjaya, ada je mulut2 yg kritik.
    sedih kan. seolah2 x yakin dgn kemampuan kita. bila org lain berjaya, dibanggakan. bila yg dekat2 berjaya, buat x nmpak je. tapi xpe. kena kuatkan dan jadikan ia positif.

    ReplyDelete
  2. fikirkan boleh and always think positive..

    ReplyDelete
  3. yes.. kalo dok ckp xboleh smpai bile pon xberjaya.. tapi untuk nk kurus cmne nk motivasi diri yer..hehe

    ReplyDelete
  4. dearie fariza~
    tulaa kan takde org support yang lebih ramai yang kondem... tapi takpe asal kita tahu diri kita hebat bila ada kutuk kita just senyum and cakap.. ah ade org jeles dgn kebolehan aku!" hee..jgn riak dan share ilmu dgn yg lain.. syukur Allah..

    daerie cutie~
    yes!! itu yang kita mahu..

    dearie cik tqah~
    nak kurus? senang je.. awak kena jaga makan dan berazam sungguh2.. fikirkan kurus dan fikirkan kurus.. amalkan makanan sihat.. mcm buah and kurangkan minyak.. yang paling penting nak kurus kena disiplin buat senaman tiap-tiap hari!! mesti kurus punyee... senang je..

    ReplyDelete
  5. kita adalah apa yg kita fikirkan :)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)