Friday, June 4, 2010

My new office...






Assalamualaikum..
Salam jumaat buat semua pembaca belog atiqah adnan ye.. hari ni last keje untuk minggu nie.. tak sabar nak cuti.. tetibe rasa macam dah tak ghairah bekerja.. nak jaga suami je.. tapi bila fikir balik.. ada banyak baiknye dari buruknye bekerja nie... so teruskan lah juga hasrat...



Hope kalau rezeki suami bertambah dia pun mahu saya berhenti jaga rumah dan jaga keluarga..
hihii... esok mahu kerumah asna cute.. siapa lagi yang ke sana ye? boleh jumpa2.. hii~


Hari ni kat pejabat baru ade majlis farewell untuk staff bersara dan last day student praktikal.. kat melaka ni..setiap jumaat wajib ada 'Morning Talk' setiap staff kena share info dengan semua staff... haha!!! lepas ni mesti turn saya pulak... ahhh tak sukeee nak berucap ni..
tapi redha je laa.. T__T tadi turn en ibrahim dan dia cakap pasal stress... ok laa kelakar je diorang ni.. lagi banyak gosip dari berucap... masing-masing menambah n buat lawak... hihi~



Lepas tu majlis farewell pulak... My bos.. Mr Shahizam berucap alu-aluan...

This is my new bos... huu~ tegas dan sangat bersemangat orgnyee..maklumlah org muda..
got passion to win!!

Office..

staff SME melaka...

see the makcik-makcik?

meet the practical student from MMU melaka.. Mohammad (rakyat palestin).. [yang duduk]

so far semua nye baik-baik belaka...



Hopefully saya ok laa kat sini.. actually malas nak fikir... kena fikir positif je..
awal lagi diorang dah bagitau saya sini banyak aktiviti luar dengan customer, juga banyak meeting tergempar... uuuii cuak je dengar...biasa lah unit SME ni unit sales... ada target so kena keje kuat laa.. akak kat sini semua nye asyik ingatkan saya amek lesen kereta..agar senang kesana-kesini dan senang kalau balik lewat keje.. oohh tidak.. saya jawab takut nak bawa kereta dan takpe suami saya adaa....risau jugaa kena kerja luar..
rafiqy pun tak bagi izin bersosial dengan orang luar dan balik kerja lewat...
so macam mane? izin suami atau tuntutan kerja lebih penting??



sedangkan nak puasa sunat pun kena dapat izin suami... kan?


apa lah yang perlu saya buat...
ibu saya (ex-staff TM) suruh saya maklumkan pada bos yang saya hanya boleh kerja office hour sebab suami tak benarkan kerja lepas office hour...kecuali urgent... dulu ibu saya buat macam tu.. ouhhh saya macam tak berani nak cakap je...and ape agaknye respon bos kalau saya cakap macam tu ye..?? huuu...



12 comments:

  1. saya pon takot nak bawak kereta..tapi penah cuba2 bawak..hubby di sebelah tapi kat parking jerk..

    ermm..boley ke mintak kat bos camtu...susah tu..kerjaya @ rumahtangga kan..

    ReplyDelete
  2. hoho.
    takut ehh nak bawa kete ?
    sama mcm mak saya. hee(:

    btw, why not try je ?
    tak yah takut2. hee(:

    ReplyDelete
  3. aper yg yanie tahu...
    keizinan suami tu penting...

    mungkin yanie lom ada pengalaman mcm ni....tp yanie ada dengar pengalaman rakan2 seopis....

    ReplyDelete
  4. dearie Mia~
    boleh minta.. bos kalau prihatin dia akan accept.. tulaa akak nak cakapjuga dengan bos nie..hope dia bOleh terima n berfikiran terbuka..
    suami tak izin kita dosa..

    dearie coki-coki~
    takut sangat sebab pernah accident.. he~ cuaklah.. gabra bawa kete..

    dearie yanie~
    tulaa penting sangat pada yang da kawe ni.. macam mane la qah nak bagitahu kat bos nie.

    ReplyDelete
  5. dear qah,inilah dileman wanita kan...Izin suami n0.1

    kerja may b boss tu blh bwk berbincang

    rase takut tu boleh diatasi InsyAllah...jgn berhenti mencuba belaja drive ye syg

    ReplyDelete
  6. try jew kak request kt boss..kot la dye kasik kn..xcube lom taw..n baja keta is a must..senang sbb tuntutan keje..:) pdhal kite yg ade lesen nie pn takot nk drive..tp once da keje mmg baja lek la kete tue...

    ReplyDelete
  7. kalau dah hubby awal2 lagi cakap camtu, memang atiqah kena btau boss siap2 ler..as for me, alhamdulillah, so far hubby agak understanding dalam soal keje..lgpun dina jarang2 jer outstation..=)

    ReplyDelete
  8. dearie Pia~
    takut laa qah nak drive.. sebab penah accident erm... tulaa tulaa isteri yang bekerja.. dalam dilema..

    dearie ieyka~
    tulaa nanti bila dah berani akak try cakap.. tengok dulu macam mane nanti..

    dearie deena~
    tulaa keje qah banyak kerje luar.. kadang-kadang meeting balik lewat.. faham2je laa unit sales kan..? erm,,

    ReplyDelete
  9. errmm.. berat gak nie... apa pun.. better you discuss with your boss.. mana tau dia boleh consider... apa pun.. you boss macho lah! hehehe..

    ReplyDelete
  10. Atiqah ku sayang... you've been TAG by mean! let joint keh! Muaahss! :D

    ReplyDelete
  11. selamat bekerja ditempat baru atiqah! =)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)