Sunday, August 10, 2014

My kids in the car..

salam alayk..

dear readers,

actually dah lama nak share perihal anak-anak saya bile dalam kereta...

fyi, me rafiqy n my parents in law selalu jg jenjalan.. mertua saya suka jalan visit sedara mara.. n rafiqy akan drive..

amel nur qalisya n annur raiqah memang akan duduk dalam kereta main dalam kereta macam kat rumah...tak reti duduk diam..

dulu masa diorang kecik memang ada ajar duduk dalam car seat.. beli carseat tapi tersadaiii T_T sebab diorang taknak.. menangis duduk dalam car seat tu... 

tak tahu la macam mane parents kat luar sane latih anak diorg duduk dalam car seat while travelling.. kagum!

dulu masa amel sorang bole la berpangku.. pas annur lahir amel akan duduk dgn my mil dan annur saya pegang.. kalau keluar ibu mertua tak ikot saya lah yang kna pegang dua-dua kat seat belakang... teehee seriously berposak!! 

amel and annur memang tido nak berpeluk.. tulaa pe'elnyee sampai sekaranggg.. 

kadang berebut rebut nak berpeluk,, bila amel peluk annur jeles menangis nk jugaa.. 

dan sekarang bila alyan dah lahir...
begitula jugaaa..sedih tak? kalau bole nak peluk tiga2 sekali hahaha

kalau keluar dgn mertua ok lagi.. kalau keluar berlimaaa seyesly kena kuat mental fizikal dan fokus! fokus baik baik.. 

alyan laa ni baik sgt bole lah dia dok main-main bila baringkan dia kat seat sebelah... dan bolehlah saya pegang princess tuuu.. 

hopefully alyan boleh faham kemanjaan kakak kakak yg mutlak kat diorang je tuh.. alyan bole manja tang lain k nak.. 

ingat nak ajar alyan duduk car seat la nanti.. nk try.. minta-minta dia nak laa..

errr bahaya tol bebudak x pkai seat belt minta jauhknlah perkara yg tak diingini.. moga Allah permudahkan.. 

ada tips x macam mana nk bg budak stay lama kt car seat.. ?? 

selain dari bagi ipad.. ke..

1 comment:

  1. Salam kenal..hi dear
    Anak saya girl tu pun tak bole duduk diam..sebab memang tak biasakan carseat dari baby..
    Biasa saya akan bagi snack or bgi baca buku..in shaa Allah diamlah dia..hihi

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)