Tuesday, December 31, 2013

Kesendirian ku







 tiba-tiba saya sendiri terfikir...
 kenapa kadang kadang saya rasa sendiri...

dari sekolah rendah, menengah biasanya berkawan..akan ada member baik kawan baik...
yang lepak kat rumah tengok cartoon.. petang-petang main depan rumah..
kat sekolah biasanya dengan kawan-kawan tu juga.. tak ramai bertiga pun ok...

bila sambung belajar... kat politeknik..
ada juga kawan.. yang sampai kini masih berkawan walaupun dah kawen daa pun...
kawan saya zura dan kak qiah... kemana je kitorang bertiga.. nak beli tisu, nak pergi makan..

bila dah kerja.. mula-mula kerja dah ada kawan...
fara, fiza, kak yana, wani... dan ada ramai lagi...roomate saya pun kak syidah kak nurul still kawan...

dengan kawan kawan ni bukan tak pernah terasa or ape. tapi demi silaturrahim kita lupakan je..

dalam belog ni pun ada kawan... kadang tak dapat jumpe kita berwasap... chatting..

tapi erm...

saya rasa sedih...

sekarang...

ye sekarang...

saya rasa saya amat perlukan kawan... untuk makan bersama, ingatkan saya... borak-borak...
bila saya rasa saya perlukan mulakan dulu.. iye.. saya cari mereka... terhegeh-hegeh kadang rasa...
bila nak ajak makan... jawapannya dah makan... entahlah...

saya cuma rindu untuk pergi makan sama-sama kawan macam dulu...

ada ke orang macam saya ni.. yang bekerja.. tapi pergi makan sensorang...? pergi kursus, taklimat, ceramah sensorang? ade ke?

entahlah... saya tak salah diorang... sebab mungkin saya yang salah... tapi saya sendiri tak sedar..
bila fikir dan cari salah sendiri ni pening.. pening amat... so saya lupakan dan malas....

mungkin saya adalah manusia yang perlu terus - terusan mencari kawan bukan kawan yang mencari saya...

ya mungkin itu saya... sebab saya tahu saya bukan juga sempurna dan ada kelemahan yang mungkin orang lain tak boleh terima... sedangkan untuk eratkan hubungan kta perlu terima baik buruk.. saya boleh terima dan mungkin bukan mereka... kan...?

positif... sila datang mood positif... jangan bersangka buruk dan sentiasa bersangka baik....

Ya Allah jaga lah hati ku Ya Allah, sedekahkan kasih sayang Mu kpdku... 

rasa sedih tetap ada... takpe... takpelaaa...

mungkin bukan semua sukakan kita.. mungkin kita bukan yang terbaik buat mereka...

erm... saya memang ada kawan bukan takde... saya pernah ada kawan.. dan saya masih ada kawan...

tapi kenapa saya masih rasa sendiri..



psssttt: ini juga sebab saya mahu berhenti kerja bukan sebab tertekan tapi sunyi... saya rasa happy hanya bila dirumah... :,(



13 comments:

  1. Jgnlah sedih qa..
    Innallaha ma'ana..Allah kan selalu ada bersama kita..

    Sy pun selalu jugak makan sorg2, pergi kursus/seminar sorg2..kdg2 rsa jugak mcm ape qa rase tu..Tp on 2nd thought, cuba jd sepositif mungkin..

    pssst: duduk rumah mmg happy teramat..melayan hero 2 org yang tengah melasak..hihi..

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum Qah

    fhm perasaan itu

    ReplyDelete
  3. i paham perasaan tu.jgn risau.kdg hati saja nak uji..pzah selalu emo time semggu nk period..huhu.time tu mmg rs down.tp sebenarnye itu sume hormon yg punya hal.masa hormon baik, kita akan nampak yg sedih dan sendri tu hanya mainan perasaan..

    takpe dear..jgn sedih.ini roda kehidupan...

    ReplyDelete
  4. qa.. xmo sedih2..
    june pun bkn jenis ramai kawan.
    bff seua jauh dimata tp dekat ditgn heheh phone la mksdnye.
    kwn opis hny jmp diopis tu pon sorg, as her rmi je kwn lain kt opis tp jun dia sorg je.
    xd kwn ku pergi sorg2 lone ranger je.
    kita cari bahgia dgn cara kita je k. ;)

    ReplyDelete
  5. alaaaa...sedih plak entry ni...

    dear...
    kadang2, bukan kawan kita yg berubah..tp masa dah tanggung jawab yang berubah...
    sulu, masa bujang, boleh borak lama2 kat kedai makan, boleh lepak kat soping komplex dgn kawan, tp, bila dah kawen, ada anak, semua jd berubah...

    i xtau keadaan kat tmpt kerja u..tp, mungkin, u xde kawan tuk lunch sama2 sbb ada sesetengah kawan u nak diet..atau sesetengahnya pula, ada urusan anak maybe...atau ada urusan bank ke, mcm2 la sbb manusia kan bnyk komitmen...so, jgn terasa...jgn sedih...

    mcm i, i mmg jenis x suka mkn kat kedai sorang2...x pernah dan x akan..i prefer tapau, mkn kat klinik or rumah....

    bila ada kawan baru i mkn kat kedai...

    sbb i rasa, bila mkn sorang2 kat kedai, tgk org lain berteman, kita akan lebih rasa lonely...so, baik elakkan...

    busy kan diri dgn apa saja...jgn duk pikir sgt kita xde kawan...

    ReplyDelete
  6. sometimes memang macam tu... bukan sebab orang taknak kawan tapi manusia ni ada macam2 mood. Positifkan diri and cuba selamba ja bila diorang kata dah makan tanya balik "kenapa tak ajak sekali",,, then they will know yang atikah nak makan sekali..

    ReplyDelete
  7. saya pun sama mcm awk...kt opis saya pun seorg pompuan..huhuhu!!!memang agak menyedihkan....jemput follow blog saya

    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Sedih aku bc entry ko ni..qa..aku msih kwn ko..tetap kwn ko smpi bl2..cuma skrg ni ms kt terhad..x mcm dlu..masing2 dh kwen..ada anak n tanggungjwb..nk hangout mcm dlu pn dh mkin ssh..msing2 dok jauh..aku kt jhor,zura kt putrajaya n ko lak kt mlaka..aku pn rindu time kt blaja dlu..rindu moment2 dgn korg dlu..ko n zura tetap bff aku..hope one day kt leh jpa n lepak mcm dlu..wlupun kjap pn x pelah..-sending by kak qiah-

    ReplyDelete
  9. Dear. Kite pun sama. Bersendirian je kt office. Pergi mkn sorg. Minum sorg. Ceramah sorg. Sedih sbb kenangkn semua sorg2 tp fikir balik. Xperlah. Ada baik ny sorg2. Xada nak ngumpat mengumpat. Huhu.

    ReplyDelete
  10. http://blurplediary.blogspot.com/

    don´t be sad. remember Allah is always with you :)

    ReplyDelete
  11. kalau xde kwn nk ajak aku mkn pn blh...in sha allah kalau xde pe aku temankn ko...ajak gja skali...dia ok gak..awin

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)