Tuesday, December 23, 2008

kemalesssan update..

assalamualaikum semua...
hehehe rase cam da lame pula tak update.. hikhik..
walaumacamner pun sempat jenguk blog rakan-rakan ku yang terchenta itu..:p
saya bzz dan tersangat buzy.. tapi seakan-akan maleesss mau wat keje ni.. erm.. kena pakse juga.. kalu tak kena dakwa makan gaji butee,,, hiiss... sensitif betul.. weekend saya bese je... duduk, makan bersama keluarga... riang gembira berkongsi cerita hehe n ari tu pi ikut adik survey pakej kawen dea kat bkt rambai, melaka..
da banyak kedai da survey tapi takde satu pun yang ade pelamin fresh flower... seday betuuiii... cam nak melalak.. melolong minta tolong sediakan fresh flower.. tapikan daya jeritan kami tidak didengari... ahh poyoks ahh! :P

JADI setelah berbincang bersama ibu tersayang,, beliau mendecide mau membeli sahaja fresh flower nanti dan org butik tu tolong decorate jee... dan kami usulkan cadangan tersebut kepada makcik jaga butik tu.. dea stuju!!
baguss... kalu tak setuju tadi.. akan ku usulkan satu lagi cadangan untuk membakar kedai nya ehh bukan! seluruh kedai2 pengantin kat melaka ni.. argghh ade bunyik kejam disitu,,, tolong abaikan ye.. :P akan tetapi saya seyes dan nekad... :[

sudeiii..!! sebenarnye entry kali adalah untuk menjawab tag dari cik QueenWizza kita..
begini.. beliau mengkehendaki saya.. untuk menyenaraikan kelemahan-lemahan saya.. bukan kategori lemah sendi dan otoootoott ye... :P heheh
baiklaah..
kelemahan-kelemahaan saya:-
mood cepat berubah
yaa.. mood saya sangat2 cepat berubah hehe.. saya hanya buat sesuatu dengan mood saya yang baek sahaja...
banyak faktor perubahan mood saya ni contoh uzur.. :p dan ada sesuatu yang buat saya eeeii tak bestnye.. tatau nak describe macaner 'sesuatu' tu..
kurang sabar..
yaa saya bole dikatakan orang yang tidak sabar..contoh macam nak dapatkan sesuatu yang saya suke orang suruh saya sabar tapi hati saya meronta-ronta ingin mendapatkan jua barang itu.. hiiss... hampeh!
dan satu lagi contoh kalau jam 2.00 petang ada movie kesukaan saya akan cepat amek remote dan duduk depan TV walaupun pada ketika itu jam baru menunjukkan pukul 12.00 tengahari heheh.. (takut terlepas jee) n macam2 lagi laa.. macam menunggu orang lame sangat pun saya tak suke wat saya kurang sabar menunggu ni tau....
terlalu mengharap..
hehe saya tatau laa yang ni kategori kelemahan ke x? tapi saya ni terlalu mengharapkan semua perancangan saya tercapai.. excited kot... saya takut akan kegagalan.. bagaimanapun saya mestilaah berusaha dan berdoa selalu.. betulkan sedara sedari hehe... sebab tu tunang saya ke kawan saya ke atau family saya ke kalau dorang ada plan pape dorang tak suke bagitau saya awal2 hehe nanti saya terover excited pulak.. kalau tak jadi menangis.. :p
cepat bosan..
yuppp saya mmg cepat bosan... tatau laa kenape.. saya tidak boleh membenarkan situasi membosankan berada lame di persekitaran saya...heheh saya akan cepat-cepat keluar nak bertindak sesuatu supaya suasana membosankan itu tidak berpanjangan huhu..:D
suke nangis...
saya sangat sensitif ye kawan-kawan.. sesape pun bisa membuatkan saya menangis.. saya pun boleh keluarkan air mata saya tanpe sebab hah magic laa.. tulaa saya dan dunia magical saya huhu.. saya boleh menangis lama2.. tanpa makan.. saya akan suke sedih dan rase kesedihan orang... sebab tu orang suke berkongsi kesedihan dengan saya heheh.. akan tetapi kalau saya rase sedih dengan kehidupan saya akan menangis tetapi saya tidak suke menangis dihadapan orang dan tidak suke juga orang tau saya menangis.. hahaha.. itu laa saya..kelakar kan? hee~
suke sembunyikan perasaan sendiri..
saya suke main sorok2.. saya tanak orang tau ape saya rase... kalu saya marah saya diam.. saya tak boleh marah orang.. saya sedih.. tapi saya hanya boleh tinggi kan suara dan hanya boleh marah orang tu tanpe menengok muka orang tu contoh dalam sms atau pun pape je yang buat orang tak nampak saya tengah marah dea,,, hehe..tapi saya suke marah student kat kolej ni yang macam blur je satu bende tatau,,, geram toll laa.. hisss..!
satu lagi kalau saya sedih pun saya tanak cerita kat orang... saya diam kan diri je.. saya tak suke berkongsi kesedihan saya dengan orang laen.. heheh saya boleh sedih dengan kehidupan orang lain tetapi saya tanak orang tau kesedihan saya heheh biar saya je yang rase.. sebab bagi saya kegembiraan je yang best untuk dikongsi bukan kesedihan heheh :D
kelam kelibut..
bese laa saya pun ade kelemahan ni bile gemuruh datang saya akan kelam kabut saya akan cakap belit2 gagap2 heheh.. tulaa kelemahan saya yang hakiki.. satu lagi saya malu nak cakap sambil pandang muke orang saya malu nak2 dengan lelaki hehe tapi tengok situasi kalu ia melibatkan tugas dan tanggungjawab saya perlu bersikap profesional... yuppp!
hehhe sebenarnye ada lagi sebenarnye kelemahan saya... takkan nak cakap semua k.. biarlaa ianya menjadi pekung didada saya terusss... huhuii... saya suke akan kelemahan saya kerana dengan kelemahan juga kiter dapat mengukur tahap kenormalan dalam diri kita heheh.. orang perlu kenal saya lebih dekat supaya mereka tau siapa saya.. saya cume mengharapkan diri saya tidak menjadi hipokrit dan terus bangga menjadi diri saya sendiri heheh begitu juga orang sekeliling saya biarlaah mereka suke saya kerana diri saya... alhamdulillah...
itu sahaja takat ini yee,,, :D BABAI..

3 comments:

  1. aduih... sakit mate akaks kecik nye tulisan...

    ReplyDelete
  2. hehehehehe..
    xmao mls2 tau..
    wajin2..
    wiwit.. survey ea brg2 kawen..
    sis kat web ni kalo x silap ada fresh flower, ask them ok
    http://the weddingfairies.blogspot.com
    sy suka blog ni coz decorations sgt cntik2.
    seriously..

    ReplyDelete
  3. dear syareena~
    hehe.. kecik ea kak... sorry..

    dear fariza~
    thanks dear.. hehe

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)