Thursday, February 21, 2013

Meneka jantina bayi

kalau mengandung mesti ramai yang ligat meneka jantina baby kan? kan?
tengok perut laa macam macam laa.. dan ada yang betul ada juga yang kurang tepat.. tehee..
kena ingat kerna yang lebih tahu ialah Allah SWT...


dan salah satu yang paling menarik pada saya ialah..


"jika anak sulung kita lelaki dan wajahnye seiras ibu nyaa.. anak kedua adalah perempuan..." dan begitulah sebaliknyaa...teehee..


kenape menarik? sebab kan saya banyak tengok dari sedara mara n kawan kawan kebanyakannya tepat... teehee~ korang pulak macam mane? cer tgok kt sedara mara, keluarga or kawan kawan korang juga.. huhu tapi jangan percaya sangat laa k... namanya pun meneka..


sekian

10 comments:

  1. anak sulong sy boy tapi sebijik macm papanya..kalau ank kedua cmne plak ye?

    ReplyDelete
  2. iyeke..1st time dgr..hehehe..hoping for girl this time..;p ameer sebijik kot muke etty..hahaha harapan tinggi sgt ni.. xsabor nak gi scan tgk..but if a boy gak..syukur juga hehehe

    ReplyDelete
  3. dearie nurayunni~
    err kemungkinan boy juga kot.. huhu~ sama macam akak laa.. anak sulung girl n looks like me.. n anak kedua pun dapat girl.. hehe

    dearie etty~
    in sha Allah girl.. takpe kita tgu scan k.. doa banyak2 tau.. mcm qa haritu masa amel.. org tgok amel macam muka abi dia so ramai expect baby qa boy.. hee~ tapi maybe amel lebih ke muka qah kot..

    ReplyDelete
  4. tapi anak2 aku dua2 girl n xde sorg pn ikut rupa aku...dua2 ikut muka babah dieorg..mebe lum rezeki nk dpt boy..tp kdg2 ble hubby aku xde, tgk muka dieorg je da ckup dapat bygkn rupa hubby aku...hehe..pepun mest usaha sampai dpt boy...never stops!

    ReplyDelete
  5. miza xtahu nak scan or x....sb kami terima apa yg dikurniakan oleh ALLAH......

    ReplyDelete
  6. moga bby sihat2 aje..tak kira jntina..

    err nk jgk bg adik kat wafa neh..hihi

    ReplyDelete
  7. Dearie awien~ ehh anak sulung ko aku tengok byk muka ko laa.. Hee mybe ko x pasan tp org pasan kot.. Huhu takpe laa yg pnting diorg sihat shj...

    Dearie miza~
    Klu checkup ade scan doc nk tgok bby kn.. Cume ikut la kdg bby nk tunjuk kdg dia malu malu.. Hee yerp itulh yg terbaik sbnrnye.. Cam akk nk scan sbb nk tgok keadaan bb tiap bln..

    Dearie noli~
    Yerp itu yg pnting.. X kisahla kn girl or boy.. Tp sy suke ade 2 puteri.. Heee

    ReplyDelete
  8. Anak ros ppuan yg 1st sebijik bapanyer.. Yg 2nd ppuan ni ala2 muka ros pun ade sbb beza sgt..hahhaa

    ReplyDelete
  9. ank kakak saya yg 1st pompuan mmg ikut ayahnya. yg kedua lelaki ikut ibu..

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)