Thursday, May 10, 2012

Kes dera baby





semalam masa kat surau nak pam macam biasa akan online fb..
sekali click video baby kena pukul..
aku tengok sampai habis tapi off sound..tak sanggup dengar suara menangis..
makin lama aku tengok makin rasa macam darah naik ke kepala.. air mata tok sah cakap dah meleleh sama air hingus.. sampai org dalam surau tanya aku buat dek je.. tak tahan tengok baby tu menangis.. sampai terhenjut henjut.. erm.. dia pergi ke ibu dia nak minta belas kasihan tapi hampeh ibu dia tepis tangan kecil tu.. dicubitnya peha.. ditunjal kepala baby tu..dihempuk dengan bantal sepenuh hati 'binatang' ,paling tak tahan ditendang perut baby tu.. 


kenapalah marah ibu tu begitu lama/dalam sampai hilang rasa kasih sayang kat anak sendiri..

Demi Allah aku rasa macam nak masuk dalam video tu lepas tu amek baby tu sambil lempang mak dia laju-laju.. tak sanggup aku tengok.. 

#sampaisekarangdalamkepalaasyikterbayangmacammanababygirltukenapukultanpabelaskasihan

terus jadi emotional lepas tu

doa banyak banyak agar baby tuh takde masalah kesihatan kesan dari pukulan tu.. dan biarlah Allah selamatkan semua baby di dunia yang teraniaya macam tu dan temukan lah mereka dengan orang yang baik yang mampu berikan mereka kehidupan yang lebih baik dan janganlah biarkan mereka terus hidup dan membesar dalam keadaan/situasi keluarga/persekitaran yang macam tu..
Ya Allah... 

semalam tengok amel dari jauh hati dah tak tahan nak menangis.. tapi simpan. dukung amel dan peluk dia kuat kuat.. then cakap dengan amel 


"amel nur qalisya bertuah sebab ada umi abi yang terima amel nur qalisya dengan penuh syukur, semua orang sayang amel nur qalisya.. amel nur qalisya dapat yang terbaik dari ur parents.. tapi kan amel, dekat luar sana ada kawan kawan amel yang teraniaya, ibu ayah diorang tak terima diorang..diorang kena pukul macam binatang..(masa tu macam biasa kalau bercakap amel mesti pandang muka umi) diorang tak dapat layanan dan jagaan yang macam mane diorang sepatutnya terima.. ada juga yang tak sempat hidup dibuang macam sampah.. tak pe amel nur qalisya, mana mana kawan amel yang tak sempat hidup tu ada kat syurga.. dan itulah tempat selayaknye mereka.. disisi ALLAH"
 bende macam ni akan tetap terjadi.. macam mane kita takut.. diluar sana ada manusia yang takde hati perut.. tapi syukur sebab golongan yang prihatin ni masih wujud..

kawan kawan semua saya menyeru kalau situasi yang macam tak elok berlaku ke atas baby janganlah jauhkan diri sekadar melihat dari jauh.. bantu baby tu.. minta mak bapak dia fikir sikit.. walau macam mana teruk pun kita kena maki kena herdik.. baby tak sepatutnya dimarahi dipukul teruk.. cukuplah sekarang ajar sikit dan tegur dengan lembut.. kanak kanak berjiwa lembut.. erm..

susah mau cakap manusia dunia sekarang...
 


4 comments:

  1. saye pon sangat emosi masa tgk video tuh!!! dan saya nanges jugak baca post awak ni ;'(

    ReplyDelete
  2. sy masa tau tak sanggup nk tgok n hanya tengok lepas beberapa hr lepas kecoh pasal tu..tu pun tak tgok habis sbb tak sanggup bila terkenangkan my baby in my womb =(

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)