Sunday, November 7, 2010

Buat-buat tak kenal segan la nak tegur






Kalau kenal ke, macam pernah nampak ke..? atau memang kenal rapat ke..tegur laa.. segan eak.. tulaa.. kan.. kadang-kadang nak tegur orang pun ikut mood gak.. tihihi bukan ape.. bila tengok orang tu macam sibuk je shopping ke, berborak ke, tengah jawab call ke..kita jadi macam fikir banyak kali laa nak tegur...



Macam saya kan kalau saya ternampak ke dengan orang yang saya macam kenal saya pandang dulu.. then kalau ade respon baru saya tegur.. heheh kalau time saya pandang tu orang tu macam pandang lepas tu macam nak larikan pandangan, so saya pun cam 'agak-agak la nak senyum or say hi..' heheh segan laa kalau kita nak tegur tapi orang macam tak bersedia nak terima 'teguran kita'kan.. tapi kan kalau hati ni macam melonjak kegirangan nak tegur dah tak sabar sangat.. terus je tegur.. heheh tapi sedih gak lah dah teruja nak tegur sekali respon hampeh... T__T sensitif laa makcik!



Saya ni kadang-kadang adelaa segan sikit.. kadang-kadang tak.. ikut mood juga.. hihi boleh eak cam gitu.. biasalah dengan orang yang kita belum biasa mesti ada malu senyap sikit.. dah lama-lama nanti ah korang kenal siapa Atiqah Adnan ni.. mulut dia huuiiiii bising macam mak nenek.. lepas tu bercakap stail makcik2 gitu.. laser juga tau...^^



Saya memang kalau jumpa orang mula-mula memang akan biasa kan diri 'saya' kepada semua.. nak tengok respon dan bahasa orang tuh.. ikut cara orang tu macam mane kan..kadang-kadang dengan kawan-kawan pun saya bersaya berkita kiti nie..tak kekok pulak..beraku engkau untuk kawan yang biasa kena tegur kena sound direct kena terjah kena macam-macam kita kawan dah biasa lah.. tapi kalau dalam belog saya akan biasakan diri sebagai ' saya' kerna itulah saya.. bukan orang lain.. dah biasa kan..^^



ehe thanks laa kepada pembaca belog saya yang tak segan-segan menegur saya nieh.. terharu sangat y'all tegur tau.. suke!! hihi nanti jumpakita tegur-tegur lagi tau.. janganlah risau saya tak sombong pun.. orang tegur saya lagi suke.. teringat ada satu dari pembaca belog saya yang terjumpa masa kat stadium hang jebat sebab nak rai melaka maju.. cik puan yang comel tuh cuit saya dari belakang and said.. hei atiqah adnan kan..hihi tak sempat cakap ape2 dia bagitau dia pembaca belog saya.. so sweet..lupa lak nak minta cik puan comel tu tinggalkan jejak di belog saya nih...



"Cik puan comel if awak terbaca ini, sila tinggalkan jejak ea.. hari tu tak sempat tanye nama laaa..hihi entah kalau boleh nak kenal dengan semua pembaca belog nieh...^^



nanti-nanti kalau nampak saya senyum je ke atau bagi signal ape je ke cukuplah nanti saya akan ke tempat anda untuk tegur.. yeee.. ^____^





10 comments:

  1. kalo akak tejumpe syaya kt mane2 jgn segan2 tegor tawuu~hehe

    walaup0n hakikatnye sya2 pon segan gakk ;P

    ReplyDelete
  2. saya la cik puan itu.


    hye atiqah adnan! hahaha :D

    ReplyDelete
  3. dear..sye pn sma mcm awk..klu bru knal ber awak2 sya plak..,tp klu dh lme knl n dh very closed,aku ko je lg sngkn nmpkla mesra..btul x??

    ReplyDelete
  4. Hi Kak Tiqah...

    Hmm, biasa laa kadang² mmg ade org yg jenis camtu, maybe sbb dia segan ngan u or dia mmg jaki ngan u kot(tp sentiasa + je laa kot, ingat je laa yg maybe dia x sihat or somethin else?...
    Mcm I, I mmg suka senyum ngan org yg I kenal. Tp kalu x kenal tu buat selamba je laa...
    Lgpon, kalu kiter senyum tu kira dah freshen up our day n mood kiter akan sentiasa ok. Tapi I got a few frens of my yg dkat ofis entah la I pon x tau nk category kn jenis ape, I senyum ngan dia, muka dia cam biasa je...xde respon pon? Kelat je muka dia? Kdg2 pelik gak knape dia camtu, tp pikir baik je la, dia xde mood kot? But x kan everyday dia xde mood kot? :-? wondering? And kalu tegor pon nk kiter tegor dia dulu, so cam fade up. And I rs better to smile aje rather than to talk to these kind of people? So senyum² kan je laa ngan semua org \/ peace....THehe ☺

    ReplyDelete
  5. u, i pun kdg2 ade sifat2 segan nk tegur @ ditegur..hahha..gediks kan..tp seyes, klu i ade jumpe sesape yg i kenal n lama xbertegur sape, i bt2 la cm pandang xpandang jer..*jahat kan*tp tuh la, bile kwn2 i yg tau perangai i cm tuh dorg trus je terjah i, tp klu ade yg xkenal rapat mesti igt sy sombong..huhuhu..*mmg muke sombong pun*

    ReplyDelete
  6. ye la,segan kan hee~

    waa,jumpa cik epal ke?

    ReplyDelete
  7. dearie am sya~
    tula hope akak kenal ur face yayang.. heheh~ boleh je tegur..

    dearie cik epal~
    eleh saje je tuh cik epal.. i noe ur face very well darling.. jangan nipuu kakak ok adik chomel.. babap kang..
    btw hye cik epal.. thanks singgah sini~

    dearie mrs deana~
    hehe tula sama eak yang.. tulah aku ko memang sempoi sangat..

    dearie nanie~
    betul.betul.. saya just fikir positif je if orang keberatan mahu tegur atau terima 'tegur' saya tuh.. its ok laa.. hihi~ tappe lah ade orang yang berat senyum..senyum kan sedekah.. penawar penyakit juga.. hihih~

    dearie farhana~
    heheh biasalah tuh.. faham-faham.. kadang2 i pun macam tu jugaaa..^^

    dearie pia~
    hehe tak moh segan ea..takde maknenye cik epal yang.. hihi

    ReplyDelete
  8. hi qah..
    ee xsangka ada "entry" untuk sy..
    puji2 plak tuh..
    xperlu lah publish comment ni yaa..
    segan..huh huh..
    erm qah percayakah sy lah org yg tegur qah tuh??
    ermm mase tu sy ngan hubby n anak, kite bercakap kat padang tpt org jual2 tuh..
    masa tuh qah tgh mencari2 seseorg..
    rafiqy la tuh kan.. heh heh.. n masa tu qah dgn adik ipar..right??
    ada lg.. qah pkai bju hijau n qah comel..
    keh tu je..
    xtaw nk tggl jejak cane..
    heh heh..
    oh lupa plak..
    sy Iza Iryani..
    :)

    ReplyDelete
  9. dearie Iza Iryani~
    hai tak kire nak publish jugaa heheh..
    haah percaya2!! awak laa tuh.. thanks ye..

    ReplyDelete
  10. hurmm..saya pon camtu jugak...

    bab2 tegor orang ni..same la..

    dah kenal baru tahu kita camner.. :)

    ReplyDelete

keep bleeding in lOve ya.. (^,^)